تظاهرات مردم سودان علیه قرارداد دولت این کشور با صهیونیستها

هزاران نفر از مردم سودان در روزهای گذشته علیه عادی سازی دولت این کشور با رژیم صهیونیستی تظاهرات گسترده ای برگزار کردند و خواستار عقب نشینی دولت در مقابل خواسته مردم کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز، هزاران نفر از مردم سودان در روزهای گذشته علیه عادی سازی دولت این کشور با رژیم صهیونیستی تظاهرات گسترده ای برگزار کردند و خواستار عقب نشینی دولت در مقابل خواسته مردم کشور شدند.

 

دولت سودان تحت فشار آمریکا و با بهانه و شرط خارج کردن نام این کشور از لیست گروه های تروریستی کشور آمریکا با رژیم صهیونیستی قرارداد همکاری امضا کرده است. مردم خارطوم پایتخت سودان در مقابل مقر نخست وزیری هرگونه عادی سازی را خیانت به مردم فلسطین و کل مسلمانان جهان خطاب کردند.

 

بسیاری از تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود قدس متعلق به مسلمانان است.

 

بسیاری از احزاب سیاسی سودان نیز برای اعلام رد صریح توافق نامه عادی سازی بین کشورشان و اسرائیل صف کشیده و تاکید کردند که قرار است جبهه ای برای مخالفت با این حرکت تشکیل دهند.

 

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در کاخ سفید اعلام کرد سودان و رژیم اسرائیل برای عادی سازی روابط توافق کرده اند.

 

مقامات ارشد آمریکایی گفتند ، ترامپ در یک تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان توافق نامه را امضا کرد.

 

علاوه بر مخالفت مردمی در سودان با تصمیم دولت انتقالی این کشور به عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی و تظاهرات روزهای اخیر مردم سودان علیه این تصمیم، مجمع فقه اسلامی این کشور در بیانیه ای هر گونه رابطه با رژیم صهیونیستی را حرام اعلام کرد.

 

کد خبر 988748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha