مهربانی مدیران کانون های مساجد مأمن امید جوانان و نوجوانان

مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد با مهربانی، صفا، سادگی و صمیمیت مامن امید و آرامش جوانان و نوجوانان هر منطقه و دیار هستند که هرچقدر خلاقانه، دلسوزانه و آینده نگر باشند کار آن ها اثرگذارتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از ارکان اصلی و چهره های اثرگذار مناطق مختلف کشور هستند و در دایره مسئولیتی خود به عنوان یک معتمد، چهره فرهنگی، فردی دلسوز و مهربان در بین افراد جامعه مطرح هستند و چه بسیار وقت هایی که این چهره های بی ادعا الگویی برای آیندگان شده اند.

 

مدیران مسئول کانون های مساجد امروز به عنوان رزمندگان جنگ نرم و ادامه دهندگان راه شهدا بوی ایثار و مهربانی را در جامعه پراکنده کرده و سبب خیر و برکت برای هر منطقه، روستا و دیاری در فاصله دور و نزدیک هستند.

 

مرد و زن متولی این حوزه با قلبی خاص و مهربان و با نیت خدمت به حوزه فرهنگ و هنر جامعه خود فعالیت می کنند و اگرچه نامی از آن ها برده نمی شود اما یاد آن ها همواره بر زبان ها جاری و در قلب مردم جای دارند.

 

در میان گرچه برخی از این مسئولیت خطیر برای اندخته دنیای گذرا استفاده می کنند و یا بی تفاوت به مسئولیت خود هستند اما بسیاری نیز بیش از حد توان و مسئولیت فقط به یاد شهدا، تداوم راه انبیا و ادای دین به جامعه گام بر می دارند.

 

قدردانی از مسئولیت این شخصیت های ارزشمند تاثیری در سرعت و کیفیت کار آن ها ندارد اما این جامعه و مسئولان هستند که باید قدردان تلاش های صادقانه افراد دلسوز جامعه باشند تا چرخ خدمت به مردم همواره پر سرعت بچرخد و این مسیر پر رونق باشد.

 

بی احترامی، تهمت، غیبت، تمسخر و یا هر قدرنشناسی نسبت به تلاش های افراد لسوز جامعه موجب خاموشی چراغ این نعمت های بزرگ خواهد شد و نگذاریم این برکت و رحمت پروردگار از بین مردم کم شود.

 

انتخاب مدیران جوان به جای افراد سالمند یک ضروت اساسی و نیاز اصلی محسوب می شود تا اینکه افرادبا تجربه با ایجاد میدان خدمت به جوانان و انتقال تجربه ها مسیر پیشرفت را شتابان و قدرت را افزایش دهند.

 

مسئولان به حرکت متولیان فرهنگی و تشکل های مردم نهاد بها بدهند و مردم نیز به عنوان حامیان و پشتوانه های اجتماعی مسیر را برای خدمت گذاری و پیشرفت و توسعه فراهم و هموار سازند.

 

*متولیان مسجد با مدیران کانون های مساجد همکاری کنند

 

امام جمعه نجف آباد با اشاره به کارکردهای کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: این مراکز فرهنگی و هنری به دلیل تنوع فعالیت ها زمینه جذب افراد زیادی را به مسجد فراهم می کنند که همکاری متولیان مساجد با مدیران این مراکز لازم است.

 

حجت الاسلام «مصطفی حسناتی» ادامه داد: تاسیس مراکز فرهنگی در مساجد لازم است و با چنین نهادهایی زمینه جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و فعالیت های این بخش فراهم می شود.

 

وی با بیان اینکه مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد فعالیت صادقانه و دلسوزانه ای دارند، تصریح کرد: فعالیت بدون مزد و پاداش این قشر در مسیر حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی است و باید قدردان تلاش های آن ها باشیم.

 

امام جمعه نجف آباد یادآورشد: برای هم افزایی و جلب مشارکت هیات امنا مساجد، روحانیون، خادمین و مدیران کانون های مساجد و سایر مراکز فرهنگی نشست و جلسات هماهنگی بین این متولیان مساجد برگزار می شود.

 

*فعالان اجتماعی نقش محوری در هر منطقه دارند

 

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: انگیزه فعالیت اجتماعی و داوطلبانه با تسهیل شرایط و ارج گذاری به دسته از اقدامات باید تقویت شود.

 

«عباس مرادیان» با اشاره به اینکه بحران سازی، ایجاد بروکراسی سخت اداری، بی توجهی به فعالیت های عمومی و بی تفاوتی نسبت به قشر فعال در این حوزه ها انگیزه ها را از بین می برد، اظهارداشت: افراد مختلف در قالب دبیرسمن، مسئول تشکل فرهنگی، مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری و سایر عرصه ها در حال فعالیت اجتماعی و خدمت رسانی به مردم هستند که باید قدردان فعالیت های آن ها باشیم.

 

وی ادامه داد: ارج گذاری به فعالیت های آن ها و بسترسازی برای مشارکت بیشتر موجب تقویت انگیزه و فعالیت های مهم خواهند شد که این افراد نقش محوری برای فرهنگ سازی و برون رفت مشکلات دارند.

 

مرادیان خاطرنشان کرد: اعتماد مردم به افراد فعال اجتماعی و مسئولان تشکل های مردمی فرصتی برای برقراری ارتباط بین مردم و مسولان و کاهش این فاصله دارند و در فرهنگ سازی نقش آفرین هستند.

 

*جوانان فعال اجتماعی برای جامعه فرصت محسوب می شوند

 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جوانان فعال اجتماعی برای جامعه فرصت محسوب می شوند و فعالیت های آن ها باید ارج گذاری شود.

 

«علیرضا نصر اصفهان» با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان در تشکل های مختلف بر اساس علاقه خود فعالیت می کنند، افزود: فعالیت داوطلبانه، خیرخواهانه و بدون انتظار آن ها برای آبادانی و پیشرفت جامعه نقش مهمی دارد.

 

وی ادامه داد: باید قدردان تلاش ها و اقدامات موثر و کارآمد این دسته از افراد مثل مدیران مسئول کانون های مساجد، دبیران سمن ها و مدیران تشکل های مدنی در شهرها و مناطق مختلف کشور باشیم که با تلاش های خود مایه امیدواری برای هر بخش هستند.

 

وی اضافه کرد: زمینه های فعالیت آن ها را بیش از گذشته فراهم کنیم تا اینکه مسیر خدمت به مردم فراهم شود.

 

*اهمیت جبهه نرم در مقابل جنگ سخت

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان گفت: اهمیت فعالیت در جبهه جنگ نرم در مقابل با جنگ نظامی کمتر نیست و البته این عرصه جایگاه بالاتری در مقایسه با نبرد نظامی با دشمن دارد.

 

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» با بیان اینکه مدیران و تیم اجرایی کانون های مساجد در جبهه مقابله با دشمن قرار دارند، تصریح کرد: رویکرد امروز دشمن برای صدمه به نظام و سرمایه های کشور تهاجم فرهنگی و انجام اقدامات ضد فرهنگی علیه انقلاب و مردم است که در این مسیر به فعالیت های گسترده و هدفمند این حوزه نیاز دارد.

 

وی ادامه داد: مدیران کانون های مساجد در خط اول مبارزه با دشمن هستندکه با ابزارهای فرهنگی، اصلاح نفس، تعلیم و تربیت در این مسیر فعالیت می کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان اضافه کرد: کانون های مساجد تنها مراکز فرهنگی بخش های روستایی و محروم هستند و در شهرها نیز در منطقه ای مشخص ماموریت و وظیفه خود را انجام می دهند که حمایت مادی و معنوی از آن ها سرمایه گذاری برای آینده کشور است.

 

کد خبر 988767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha