کرونا می‌تواند فرصتی برای تقویت وحدت در میان فرزندان امت اسلام باشد

کرونا فرصتی برای کشورهای اسلامی است جهت تقویت پیوندهای وحدت در میان فرزندان امت اسلام و از بین بردن همه موانعی که حکومت های استکباری بین فرزندان امت واحده وضع کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، وبینار «منطقه‌ای غرب آسیا» همزمان با برگزاری سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی برگزار شد. در این نشست علمی شخصیت‌هایی از کشورهای بحرین، یمن، عراق، عمان و لبنان حضور داشتند.


کشورهای اسلامی باید پیشتاز مبارزه با کرونا باشند


حجت الاسلام والمسلمین عبدالله صالح عالم مجاهد بحرینی گفت: ما مسلمانان در این همه گیری و چالش که امروز سراسر دنیا را فرا گرفته، باید پیشتاز و در خط مقدم کشورهایی باشیم که می توانند در برابر آن پیشگیری کنند.
وی افزود: این مساله از طریق آمادگی هر چه بیشتر و برنامه ریزی و اجرای طرح ها برای مقابله با این همه گیری قابل تحقق است.

 

در مواجه با ویروس کرونا نه بزرگ نمایی کنیم و نه ساده انگاری


دکتر حمود عبدالله الاهنومی، نویسنده یمنی عنوان کرد: در تعامل با این ویروس، نه بزرگ نمایی کنیم و نه ساده انگاری. در واقع کرونا را نباید دست کم بگیریم و در همان آن، نباید آن را آن قدر بزرگ جلوه دهیم که زندگی های ما را مختل نماید.
وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا داروها و واکسن های مورد نیاز را برای مقابله با این بیماری ایجاد کنیم. 


کرونا می‌تواند فرصتی برای تقویت پیوندهای وحدت در میان فرزندان امت اسلام باشد
 

عبدالناصر الجنید، رئیس شورای صوفی های یمن گفت: بسیاری از کشورها با توجه به شرایطی که همه گیری کرونا پدید آورد، در شیوه روابط خود با کشورهای دیگر بازنگری کردند.
وی اضافه کرد: این فرصتی برای کشورهای اسلامی است جهت تقویت پیوندهای وحدت در میان فرزندان امت اسلام و از بین بردن همه موانعی که حکومت های استکباری بین فرزندان امت واحده وضع کرده اند.

 

جایگاه بانوان مسلمان در ایجاد تمدن اسلامی


خانم دکتر راغده المصری، استاد دانشگاه لبنان گفت: زن ها امروز مدرسه، مادر، همسر، رهبر و راهنما هستند. زن ها همه نقش ها خود را در منزل انجام می دهند و باید قدرتمند، با بصیرت و هوشیار باشند تا بتوانند مسائل مختلف را کنترل کنند.
وی یادآور شد: بر این اساس نقش زنان در این مقطع نقشی اساسی است. کما اینکه زن ها نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و امام خمینی (ره) بر این عقیده بود که انقلاب اسلامی مدیون زن ها است.

 

رسوا کردن امضا کنندگان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از وظایف شرعی مسلمانان است


عبدالقادر بهجت الالوسی، رئیس مجلس علمای پیوند محمدی تأکید کرد: ما باید یکپارچه و متحد برای رسوا کردن پیمان های امضا شده اخیر گام برداریم و با آن ها در رسانه ها و به صورت میدانی مقابله کنیم.
وی ادامه داد: باید دولت های خودمان را آگاه سازیم و به آن ها در رابطه با گام برداشتن به سمت این پیمان ها هشدار دهیم و حرف خودمان را بزنیم. این وظیفه شرعی ما است.

 

آمریکا و رژیم صهیونیستی در دوره پساکرونا ضعیف‌تر خواهد شد


خانم دکتر هیفاء سلیمان الامام، استاد دانشگاه بین‌المللی لبنان و سردبیر مجله پژوهشی و میض الفکر اذعان کرد: اما رژیم صهیونیستی در دوره پساکرونا ضعیف‌تر خواهد شد. این کار، نبرد با فلسطینی‌ها را بدتر می‌کند و بر انزوای جهانی [اسرائیل] می‌افزاید.
وی افزود: این موضوع برخی متحدانش را که به تازگی با او روابطشان را عادی کردند دچار تزلزل می‌کند و چه بسا که انتفاضه‌ای جدید بعد از کرونا شکل بگیرد.

 

 

 

کد خبر 988796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha