نقش موثر تقدیات مذهبی مدیران در تلاش برای حاکمیت دین در جامعه

حجت الاسلام دست داده گفت: هر چه میزان تقدیات مذهبی و ایمان مدیر بیشتر باشد تلاش بیشتری برای حاکمیت دین در جامعه از خود نشان می دهد.

حجت الاسلام «زین العابدین دست داده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به شاخصه های یک مدیر فرهنگی، گفت: یک مدیر موفق در عرصه فرهنگی کسی است که بتواند برای هماهنگی ارزش خاصی قائل شود و آن را در کارهای خود به صورت بسیار جدی دنبال کند.

 

این کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی با اشاره به اینکه بدون این اصل مشکلات زیادی در اجرای برنامه ها به وجود می آید که به شاکله کار ضریه های جدی وارد می کند، افزود: در هماهنگی باید تقویت انسجام سازمان، توزیع تلاش ها بین همه افراد و واحدها، جلوگیری از اصطکاک و خنثی سازی، بازدهی بیشتر و بهتر در مقابل زحمت کمتر، سرعت بخشیدن به کارها و تقویت روابط انسانی و افزایش محبت مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی همچنین از جمله وظایف مدیران فرهنگی را ایجاد ارتباط درون سازمانی و برون سازمان به منظور انجام بهینه فعالیت ها و گردش اطلاعات سازمان و کسب امتیازات و اطلاعات لازم از بیرون سازمان عنوان کرد.

 

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: مدیرانی که وظیفه ارتباطی خود را به نحو مطلوب انجام ندهند به سختی می توانند وضعیت خود با جامعه و لایه های مختلف درون سازمان تطابق به وجود آورند.

 

وی با تاکید بر اینکه چنانچه سازمان های فرهنگی از روابط عمومی قوی برخوردار باشند در برنامه ریزی و اجرا موفق تر هستند، خاطرنشان کرد: این مهم سبب می شود از موازی کاری و دوباره کاری ها به شدت کاسته شود.

 

حجت الاسلام دست داده با اشاره به اینکه مدیران موظف به ایجاد انگیزه در کارکنان برای انجام کار بیشتر و بهتر هستند، تصریح کرد: در این راستا باید به فراهم کردن فرصت برای افرادی که آمادگی موفقیت و پیشرفت بیشتری دارند، همت گمارند و با استفاده از اهرم های مدیریتی و اختیارات خود به تحریک انگیزه های کارکنان برای پیشرفت و ترقی فردی و سازمانی آنها اقدام کنند.

 

وی دینداری را از مولفه های یک مدیر در مجموعه فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: مدیران متولی امور فرهنگی در سازمان های تاثیرگذار بر فرهنگ عمومی کشور، باید در راستای اصول و آرمان های دین مقدس اسلام به فعالیت های مدیریتی و فرهنگی اقدام کنند.

 

مسئول دفتر امام جمعه جهرم گفت: هر چه میزان تقدیات مذهبی و ایمان مدیر بیشتر باشد تلاش بیشتری برای حاکمیت دین در جامعه از خود نشان می دهد و از آن جا که فرهنگ جامعه تنظیم کننده نحوه احساس، اندیشه و رفتار مردم است، تصمیمات فرهنگی مدیران می تواند جهت این تنظیمات را در مسیر اسلامی تر شدن قرار دهد.

کد خبر 988836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha