حضور فعالانه در رویداد «ایران قوی» مهمترین برنامه پیش روی چهارمحال و بختیاری است

مظاهری گفت: حضور فعالانه کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در رویداد ملی «ایران قوی» مهمترین برنامه در پیش روی این استان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محمدرضا مظاهری» امروز (یکشنبه ۱۱ آبان) در جلسه شورای معاونین که با حضور رئیس ستاد هماهنگی کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت ارتباط  ویدئو کنفرانسی  برگزار شد، اظهار داشت: ستاد فهمای استان چهارمحال و بختیاری همواره در مسیر اهداف و سیاست های حاکم بر ستاد گام برمی‌دارد و به موازات آن هر برنامه ای که تدوین می شود بر مبنای همین سیاست است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: چهارمحال و بختیاری توانست در نخستین رویداد ملی فهما در حوزه ارتقای فعالیت های قرآن و عترت مقام نخست را بدست آورد و در حوزه ساماندهی و شبکه سازی فعالیت‌ها، کانون فرهنگی و هنری امام علی (ع) گندمان کانون برتر اعلام شد و کسب هفت رتبه شایسته تقدیر هم از دیگر افتخارات استان در رویداد ملی فهمای سال گذشته بود.

 

مظاهری تصریح کرد: در طرح ملی «راهکار» که همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار شد نیز ۸۷۴ فعالیت در استان به ثبت رسید که در این حوزه نیز توانستیم مقام اول کشور را کسب کنیم و در حوزه کانونی هم ۲۱ کانون برتر از استان معرفی شد.

 

به گفته مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در حوزه «شنبه های کتاب» نیز این استان در زمره پنج استان برتر اعلام شد و از این استان هفت کانون به عنوان کانون‌ های برتر مشخص شدند.

 

مظاهری به برنامه «سه‌شنبه های تکریم» نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح نیز ۳۴۹ برنامه تکریم به ثبت رسیده که ۱۵ برنامه با حضور مسئولان ارشد استان بوده است.

 

وی به مشارکت فعالانه کانون های فرهنگی و هنری این استان در رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۰۱ اثر کانونی توسط کانون‌ های فرهنگی هنری در این رویداد به ثبت رسیده است.

 

مظاهری همچنین از اقدام کانون های فرهنگی هنری استان به کسب مجوز الکترونیکی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۴۲ کانون اقدام به این مجوز کرده‌اندکه از این تعداد تاکنون ۹۹ کانون تایید نهایی شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری به طرح های ابتکاری که ذیل مسجد مجازی اجرا شده است اشاره کرد و گفت: طرح راهکار حفظ «حفظ موضوعی قرآن کریم» به شیوه جدید پیاده شد و همچنان ادامه دارد و طرح «۱۰۰ ثانیه با قرآن» به صورت مجازی از جمله این برنامه ها است.

 

مظاهری بابیان اینکه بیشتر فعالیت های کانون های مساجد استان در حوزه فضای مجازی تعریف شده است، اظهار داشت: سلسله نشست ‌های کتابخوانی با عنوان «خط شکن» به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس آغاز شده است.

 

مدیر فهمای چهارمحال و بختیاری، برگزاری ۲ نشست تخصصی کنگره امام سجاد (ع)، برگزاری دوره مجازی معارف مهدویت، بزرگداشت مناسبت های مذهبی در بستر فضای مجازی و اجرای برنامه های اوقات فراغت با رویکرد مجازی را از برنامه های کانون های مساجد این استان عنوان کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم نامه همکاری با سایر دستگاه‌ها، تولید اثر توسط کانون های آیت الله گلپایگانی و نسیم صبا لردگان با موضوع مدافعان سلامت و غدیرخم، تولید مستند تلویزیونی تا آسمان، توزیع گوشت های متبرک و ذبح قربانی، حضور در برنامه های تلویزیونی و تشریح برنامه ها، اجرای برنامه های دهه کرامت و افتتاح پایگاه اطلاع رسانی فهما از دیگر برنامه‌های شکل گرفته از سوی این ستاد به شمار می رود.

 

وی، حضور فعال در رویداد ملی ایران قوی را از مهمترین برنامه های پیش بینی شده استان اعلام کرد و گفت: این استان همچنین استان معین «رواق کتاب» است و جریان سازی فرهنگی در این طرح در بستر فضای مجازی از مهمترین برنامه های این حوزه به شمار می‌رود.

 

کد خبر 988855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha