امنیت عمومی در سایه اقتصاد پویا محقق می شود

خادمی با تاکید به اینکه تقویت امنیت عمومی در سایه اقتصاد پویا محقق می شود، گفت: لازم است با رعایت پروتکل های بهداشتی مشاغل فعال باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان ازخرم آباد، « سید موسی خادمی» امروز در دیدار با نمایندگان سازمان ها و ارگان های دولتی و مردمی، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل قرارگاه و اجرای مجدد طرح مواسات و مبارزه با کرونا، گفت: لازم است با مشارکت خیران، افرار توانمند و مسئولان استانی در راستای حمایت از اقشار آسیب دیده کرونا در قالب سامانه هماهنگ اقدام شود.

 

استاندار لرستان با اشاره به لزوم ایجاد ثبات و پایداری در کشورتاکید کرد و گفت: به این منظور لازم است توام با مدیریت بیماری کرونا و توجه به سلامت مردم، مقوله امنیت و اقتصاد جامعه نیز مورد توجه مسئولین قرار گیرد. 

 

خادمی تصریح کرد :برای گردش چرخ اقتصاد کشور لازم است مشاغل با رعایت موازین بهداشتی فعال باشند تا در سایه اقتصاد پویا امنیت عمومی نیز حاکم باشد. 

 

استاندار لرستان با اشاره به وضعیت سایر استان ها از نظر اقدامات درمانی از  ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان و همکارانشان به خاطر عملکرد مطلوب تقدیر کرد و گفت: علی رغم همه مشکلات تاکنون به مرحله بحرانی و خطرناک نرسیده‌ایم و با پیش‌بینی‌های لازم هیچ وقت تختهای icu و تخت های بیمارستانی ما به مرحله اشباع نرسیده است. 

 

وی با اشاره به روند تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده و تولید ماسک، گفت: در این زمینه استان لرستان در همان اوایل به سرعت وارد عمل شده و با تلاش مسئولین استانی  تاکنون عملکرد خوبی ارائه شده است. 

 

خادمی با اشاره به شرایط سخت پیش رو  بیان کرد: در حال حاضر دو حوزه در مقابل ماست؛ ۱-  حوزه پیشگیری از مبتلا شدن افراد به بیماری ۲-  حوزه مقابله و درمان این بیماری 

 

 وی اذعان کرد: در حوزه دوم هزینه سنگینی بر عهده دولت است و دولت با تهیه انواع داروها ،حق الزحمه پزشکان، کادر درمان و تهیه تجهیزات مورد نیاز ،بار مالی سنگینی را بر دوش می کشد. 

استاندار لرستان با اشاره به همکاری خیرین و تقدیر از اهداء تجهیزات مورد نیاز و کمک های نقدی، گفت:همه امکانات دولتی از جمله امکانات سپاه ،ارتش وزارت بهداشت و ... همه در خدمت مردم است. 

 

 خادمی  خاطرنشان کرد: در حوزه ابتلاء باید تلاش کنیم تا میزان مبتلا شدن افراد جامعه را کم کنیم و با مدیریت  صحیح و ارائه دانش و اطلاعات لازم از فقر بینشی جلوگیری بعمل آید چراکه امروز در پاره‌ای از موارد فقر بینشی به چشم میخورد و دانش ارائه شده به باور عمومی تبدیل نشده است. 

 

استاندار لرستان در ادامه در خصوص حمایت دولت از اقشار آسیب‌پذیر گفت: سهم استان لرستان حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۲۴۰ میلیارد تومان آن جذب شده و صاحبان مشاغل آسیب دیده با ثبت نام در سامانه اعلام شده برای دریافت تسهیلات مراجعه کرده اند. 

 

خادمی همچنین به همیاری و  کمک دستگاه‌های حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد که با بودجه های دولتی و کمک های مردمی از اقشار ضعیف حمایت می‌کنند.

 

 استاندار لرستان در ادامه به نوع خاصی از کمک مردم به مردم اشاره کرد و گفت:  لازم است مشارکت های مردم ساماندهی شود و با استفاده از تجارب سیل لرستان می توان با همکاری سپاه و نیروی مقاومت بسیج با تهیه یک سامانه هوشمند و استفاده از کد ملی افراد این حمایت‌ها را ساماندهی کرد و از موازی کاری در این زمینه جلوگیری به عمل آورد. 

کد خبر 988872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha