جهان اسلام و امت اسلام باید یکپارچه باشند

نایب رییس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وحدت اصلی ترین رهنمود اسلام است، گفت: جهان اسلام و امت اسلام باید یکپارچه باشند.

محمدرضا میرتاج الدینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به هفته وحدت گفت: در این شرایط جهان اسلام و امت اسلام باید یکپارچه باشند چرا که وحدت اصلی ترین رهنمود اسلام است.

 

نایب رییس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از ابتدا قرآن همه مسلمانان را دعوت به وحدت و چنگ زدن به ریسمان الهی کرده است و هرگونه تنازع و اختلاف را مورد فشل شدن جهان اسلام می داند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از دو میلیارد مسلمان در جهان وجود دارد ولی این دو میلیارد نتوانسته اند حتی یکی از پنج قدرت باشند که در سازمان ملل و شورای امنیت نقش وتو داشته باشند. این امر ناشی از تنازع و اختلافی است که باعث شده است تا حدودی امت اسلام درگیر حاشیه ها شوند.

 

حجت الاسلام میر تاج الدینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسلمانان واکنش های خوبی را نسبت به توهینی که به پیامبر گرامی اسلام و مسلمانان صورت گرفته بود، نشان داده اند. دولت ها نیز باید پیرو ملت ها باشند و به این سمت و سو بروند که با برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی موضوعات مربوط و مبتلابه جهان اسلام در روزهای اخیر را مورد بررسی و دقت قرار دهند.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از مسایلی که دولت ها می توانند حالا مورد بررسی قرار دهند، این است که بین خودشان به این جمع بندی برسند که این موضوع را در سازمان ملل مطرح کنند که حداقل دو کشور از 70 کشور اسلامی عضو دایم شورای امنیت شوند و حق وتو داشته باشند. اگر این پیشنهاد توسط دولت ها مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد، قطعا بحث دفاع از حقوق مسلمین در تمامی ابعاد شکل دیگری پیدا می کند و تقویت می شود.

کد خبر 988896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha