عملیاتی کردن رهنمودهای امام و رهبری، بهترین راه تحقق وحدت اسلامی است

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بی شک بهترین راه تحقق وحدت اسلامی در شرایط کنونی، عملیاتی کردن رهنمودهای حکیمانه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در این خصوص است.

حجت الاسلام و المسلمین «علی اسلامی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک هفته وحدت و ایام ولادت باسعادت پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: به لطف الهی چه علمای شاخص شیعه و چه بزرگان اهل سنت که دارای مواضع معتدل و منطقی هستند، همگی بر لزوم تقویت وحدت و همبستگی مسلمین تأکید می کنند و این نقطه اشتراک را ما باید به طور جدی مورد توجه قرار دهیم.

 

وی افزود: البته چه در میان شیعیان و چه برادران اهل سنت، همچنان افرادی وجود دارند که خواسته یا ناخواسته در مسیر اهداف دشمن مشترک مسلمین حرکت می کنند و با کوبیدن بر طبل اختلاف و تفرقه، عملاً خواسته های دشمنان اسلام را دنبال می کنند، اما واقعیت این است که چه در میان شیعیان و چه اهل تسنن، این طیف در اقلیت قرار دارند، چرا که اکثریت شیعه و سنی بر اهمیت وحدت و تقویت برادری اسلامی تأکید دارند.

 

این استاد حوزه همچنین با اشاره به اهانت های بی شرمانه اخیر در کشور فرانسه نسبت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) و قرآن مجید گفت: واقعیت آن است که دشمنان اسلام امروز به مقدس ترین امور دین ما یعنی اصل اسلام، قرآن کریم و شخص پیامبر اکرم(ص) اهانت می کنند و ما برای این که جلوی این گستاخی ها و هتاکی ها را بگیریم باید قبل از هر چیز با هم وحدت و انسجام لازم را داشته باشیم.

 

وی یادآور شد: اساساً در وضعیتی که دشمنان قسم خورده ما در پی تفرقه افکنی میان شیعه و سنی هستند، التزام به وحدت و تقویت زمینه های همبستگی اسلامی، یک اصل بسیار مهم و کلیدی است.


اسلامی همچنین با تأکید بر این که بیانات و رهنمودهای امام و رهبری، بهترین راه تحقق و تحکیم وحدت و همبستگی اسلامی است، گفت: از نگاه امام راحل و رهبر معظم انقلاب، وحدت میان مسلمین از جمله ضروری ترین مسایل دنیای اسلام است و لذا ما باید بر این اساس راهکارهای تحقق و توسعه وحدت در جهان اسلام را عملیاتی کنیم.

 

وی در خاتمه بیان داشت: وحدت و برادری و همبستگی، لازمه تحقق عزت و اقتدار مسلمین در برابر مستکبران و جهان خواران عالم است و این که همه در پناه قرآن کریم و با محوریت کلام و سیره پیامبر اکرم(ص) و خاندان مطهر ایشان زمینه توفیق هر چه بیشتر جبهه اسلام در برابر جبهه کفر و شرک و نفاق را فراهم آوریم.

کد خبر 988906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha