۲۲ سردیس‌ سمپوزیوم مجسمه‌سازی در خانه هنرمندان نصب می‌شود

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از برگزاری مراسم رونمایی از ۲۲ سردیس‌ اثر سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر ویژه بزرگان و مشاهیر هنر معاصر ایران امروز خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، «فرزاد طالبی»، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به رونمایی از ۲۲ سردیس‌ اثر دومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر، گفت: این سمپوزیوم ویژه بزرگان و مشاهیر هنر معاصر ایران بوده است و آثار این سمپوزیوم بسیاری از بزرگان هنر ایران را در بر می‌گیرد و برای خلق سردیس از مشاهیر هنرهای مختلف همچون سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی و … برگزار شده است.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران اظهار کرد: از این مجموعه در گذشته ۲ اثر که مربوط به بزرگان حوزه موسیقی بوده در پهنه رودکی و در مقابل تالار وحدت نصب شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه رونمایی از ۲۲ سردیس‌ اثر سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر با حضور محمدجواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران انجام خواهد شد، تاکید کرد: با توجه به همه گیری بیماری کووید ۱۹ و مناسب نبودن شرایط شهر تهران این مراسم امروز ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه در جنوب خانه هنرمندان به صورت بسیار محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

طالبی ادامه داد: حفظ سلامتی هنرمندان و شهروندان اولویت اصلی سازمان زیباسازی شهر تهران است به همین دلیل تصمیم گرفته شد که این برنامه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی به صورت بسیار محدود برگزار شود.

وی در پایان گفت: بی شک نصب این تعداد سردیس از مشاهیر هنر معاصر ایران اقدام بزرگی است اما با توجه به شرایط کنونی امکان برگزاری مراسم عمومی وجود ندارد.

کد خبر 988957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha