طرح جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی اهواز نیازمند بودجه ملی است

شریعتی گفت: طرح جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی اهواز به دلیل نیازمند بودن به بودجه‌ای در حدود ۹ هزار میلیارد تومان، خارج از عهده شهرداری است از این رو جهت تامین هزینه‌های اجرای آن نیاز به بودجه ملی داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» امروز (یکشنبه 11 آبان) در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی خوزستان، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در این جلسه مباحث مختلف روز استان مورد بررسی قرار گرفت اظهار کرد: نکات بسیاری اعم از ارائه گزارشات در رابطه با مباحث مطالعاتی استان پیرامون بحران‌های پیش روی خوزستان و شرایطی که ممکن است استان با آنها روبه‌رو شود به دانشگاه شهید چمران واگذار شد.

 

استاندار خوزستان افزود: همچنین موضوع جمع‌آوری آب‌های سطحی و اقدامات لازم در نقاط بحرانی که توسط شهرداری اهواز، کارون و شرکت آبفا انجام شد به دلیل تغییرات بسیار در حوزه‌های مختلف نیازمند به‌روزرسانی است که پیرو این مورد الزام شد تا شهرداری طرح جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی را تا پایان سال انجام دهد تا با ارائه آن در سال آینده بتوان تصمیماتی اتخاذ کرد.

 

وی اضافه کرد: اجرای استاندارد طرح جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی اهواز به دلیل نیازمند بودن به بودجه‌ای در حدود هشت الی 9 هزار میلیارد تومان با در نظر گرفتن نرخ روز خارج از عهده شهرداری است و در صورتی که این طرح به عنوان یکی از مشکلات اساسی اهواز و استان شناخته شود می‌توان همچون مبحث فاینانس تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز هزینه‌های مورد نیاز برای انجام و اجرای طرح را به صورت کشوری تأمین کرد.

 

شریعتی تصریح کرد: با انجام این کار می‌توان شاهد کاهش تماس‌های مردمی در رابطه با مشکل آب‌های سطحی و رسیدن به وضعیت استاندارد کشوری و حتی تجربه شرایطی بهتر از وضعیت سایر استان‌های کشور بود.

 

وی با اشاره به اقدامات اساسی و مطالعه شده صورت گرفته در نقاط مختلف اهواز و شهرستان کارون از سوی آب و فاضلاب و یا مشارکت این شرکت با شهرداری در رابطه با مشکل آب‌های سطحی ابراز کرد: به دلیل به‌روزرسانی و انجام اقدامات اساسی و لایروبی‌های گسترده در مناطقی همچون شهرک دانشگاه و پیچوار و همچنین شهرک امام رضا و منطقه گاومیش آباد و درویشیه در شهرستان کارون بی‌شک اگر با بارندگی حتی به شدت بارش‌های سال گذشته مواجه شویم، شاهد شرایط آبگرفتگی همچون سال گذشته نخواهیم بود.

 

استاندار خوزستان اذعان کرد: این اقدامات با وجود جلب رضایتمندی مردم و کارهای خوبی که در نقاط مختلف اهواز و شهرستان کارون انجام شده، صرفاً حکم مُسَکن را خواهند داشت و مناطق یاد شده نیازمند اقدامات اساسی و زیرساختی جهت رفع کامل مشکل آبگرفتگی سطحی هستند.

 

وی در پایان یاد آور شد: تأکید می‌کنم تا تمامی این پروژه‌ها تا قبل از آغاز بارندگی تکمیل شود تا مردم بتوانند شاهد نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی و عدم آب گرفتگی معابر در سطح شهر باشند.

 

کد خبر 988969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha