رفع مشکلات حوزه کسب و کار در استان فارس با سیستم نظام پیمانکاران فرعی ادوات کشاورزی

راهدار گفت: سیستم نظام پیمانکاران فرعی ادوات کشاورزی در اتاق بازرگانی فارس در راستای حمایت از فعالان بخش خصوصی و رفع مشکلات حوزه کسب و کار در استان فارس شروع به کار کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «یلدا راهدار»، امروز (یکشنبه 11 آبان) در جلسه آغاز به کار سیستم نظام پیمانکاران فرعی ادوات کشاورزی در اتاق بازرگانی فارس گفت:

پروژه SPX یا نظام مبادلات پیمانکاری فرعی یکی از مدل های توسعه ای صنایع کوچک و متوسط می باشد که در سیاست گذاری توسعه صنعتی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به عنوان کارگزار و متولی پیاده سازی نظام مبادلات پیمانکاری فرعی تعیین شده که به دلیل فراگیر بودن این طرح و ارتباط با بخش خصوصی اتاق های بازرگانی نیز به عنوان متولی این موضوع مشخص شده اند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس افزود: آنچه در نظام مبادلات فرعی انجام می گیرد مبتنی بر شفاف سازی است و پروژه SPX یا نظام مبادلات پیمانکاران فرعی در راستای حمایت از فعالان بخش خصوصی و رفع مشکلات حوزه کسب و کار در استان فارس شروع به کار کرده است.

وی اضافه کرد: این سیستم در چند سال گذشته در برخی از استان ها به صورت آزمایشی فعال و نتایج خوبی را به دنبال داشته و سیستم نظام پیمانکاران فرعی ادوات کشاورزی نوپا است و به دلیل رویکرد حمایتی و موثر بودن فعالیت این سیستم بر آن شدیم تا در فارس از آن استفاده کنیم لذا در اجرای این پروژه نیازمند حرکت گروهی و تشکلی فعالان اقتصادی استان هستیم.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: در این سیستم امکاناتی از جمله مشاوره کارشناسان و متخصصان، تسهیلات، حضور در نمایشگاه ها و بهره مندی از تکنولوژی های جدید را به اعضای خود ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: ابزارهای خوبی در اختیار اتاق بازرگانی است که می توان از آنها برای رفع مشکلات در بازار کسب و کار استفاده کرد و این پروژه با همکاری شرکت شهرک های صنعتی و اتاق بازرگانی استان فارس به صورت مشترک آغاز شده است و امید داریم تا روز به روز شاهد فعالیت و رشد آن در استان باشیم.

«شهرام کمال زاده»، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز گفت: علت اینکه شرکت شهرک ها برای حمایت از این پروژه وارد عمل شده این است که شرکت شهرک ها اهداف اساسی از جمله ایجاد زیرساخت صنعتی و صنایع کوچک را دنبال می کند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی فارس ادامه داد: استان فارس قابلیت های فراوانی در همه زمینه ها دارد و برای بهره گیری مناسب از ظرفیت های استان تصمیم بر آن شد نظام پیمانکاران فرعی در فارس اجرا شود که در این زمینه تفاهم نامه ای بین اتاق و وزارت صنعت برای تحقق این مهم منعقد شده است.

وی اضافه کرد: با فعال شدن سیستم نظام پیمانکاران فرعی ادوات کشاورزی در اتاق بازرگانی فارس، کارشناسان SPX برای ارائه خدمات در اتاق بازرگانی فارس مستقر شده اند که انتظار داریم فعالان بخش خصوصی از این پروزه استقبال کنند.

در ادامه این جلسه «محمدحسن طلعتی»، رئیس مرکز مطالعات آب و کشاورزی اتاق بازرگانی فارس نیز بیان کرد: استان فارس همواره در تمامی عرصه ها به خصوص در بحث کشاورزی و مکانیزاسیون ماشین آلات کشاورزی پیشرو بوده و اگر در بخش کشاورزی در استان پیشرفتی انجام شده به همت کشاورزان استان بوده است.

کد خبر 989030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha