برگزاری ۴ دوره آموزشی ویژه زندانیان آبادان

ادیبی از برگزاری چهار دوره ویژه زندانیان آبادان در راستای ارتقای سطح اجتماعی و اشتغال خبر داد و گفت: این دوره‌ها در قالب چند رشته صنایع‌دستی، ورزشی، فرهنگی و هنری با همکاری اداره‌‌کل زندان های خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود.

«پیمان ادیبی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان منطقه آزاد اروند، با اشاره به تفاهم همکاری سازمان منطقه آزاد اروند با اداره کل زندان های استان خوزستان اظهار کرد: چهار دوره آموزشی در راستای توانمندسازی و ایجاد محیطی امن همراه با اشتغال زندانیان آبادان پس از خروج از ندامتگاه و همچنین در جهت ارتقای سطح اجتماعی برگزار می شود.

 

مدیر توسعه اجتماعی و ورزشی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: اکنون پیش نویس این تفاهم نامه همکاری در راستای برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی، ورزشی، فرهنگی و هنری زندانیان آبادان، تهیه شده است.

 

وی تصریح کرد: این دوره ها برای تمامی زندانیان آبادان به ویژه زندانی هایی که دوران حبس آنها طولانی است برگزار می شود تا ضمن آموزش برای آنها شرایط اشتغالزایی نیز ایجاد صورت گیرد.

 

ادیبی با اشاره به حضور مربیان صنایع دستی در زندان برای آموزش اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، این آموزش ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شوند.

 

وی همچنین از راه اندازی سامانه جامع سمن های منطقه آزاد اروند خبر داد و عنوان کرد: این سامانه جامع برای خدمات دهی به نیازمندان آبادان و به منظور یک پارچگی فعالیت های سازمان های مردم نهاد در منطقه تدوین و راه اندازی شده است.

 

مدیر توسعه اجتماعی و ورزشی سازمان منطقه آزاد اروندادیبی با بیان اینکه همه سازمان های مردم نهاد منطقه آزاد اروند در این سامانه نام کاربری و رمز عبور را دریافت می کنند ادامه داد: همه سمن ها می توانند از این طریق فعالیت های موسسات خود را بارگذاری کنند تا پس از تایید در سامانه به نمایش گذاشته شود.

 

وی به عضویت  کلیه مراکز خیریه برای خدمات دهی به نیازمندان در این سامانه خبر داد و خاطر نشان کرد: کلیه مراکز خیریه با عضویت در این سامانه می توانند مشاهده کنند که آن دسته از مساعدت پذیران یا مددجویانی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیستند و تنها از طریق خیریه ها به آنها کمک رسانی می شود، از کدام خیریه خدمات دریافت می کنند.

 

ادیبی با بیان اینکه با این اقدام می توان مانع از دریافت خدمات از چندین خیریه توسط یک مددجو شد تا مددجویان دیگر از دریافت خیریه محروم نشوند ابراز کرد: همچنین کلیه مراکز خیریه ها و موسسات منطقه آزاد اروند می توانند از این طریق به خدمات دهی یکدیگر دسترسی پیدا کنند و بانک اطلاعاتی آنها مورد ثبت رسمی قرار خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه با ارائه اطلاعات توسط خیریه ها و موسسات می توان نیازمندان را شناسایی و به خدمات دهی آنها کمک کرد یاد آور شد: این سامانه هم اکنون آماده شده و به مرحله ثبت نام خیریه ها رسیده و تا پایان آبان ماه سال جاری آماده ارائه سرویس دهی به موسسات و خیریه ها خواهد بود.

 

کد خبر 989111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha