« سیزدهم آبان» روزی که سربازان در گهواره امام خمینی(ره) به میدان آمدند

نهضت تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز در بیانیه ای آورده است: سیزدهم آبان ماه در تقویم ملی کشورمان تجلی یک روز حماسی و ارزشی است؛ روز شگفتی و ایثار، روزی که سربازان در گهواره امام خمینی(ع) به بلوغ فکری و ایمانی رسیدند و حماسه آفریدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، نهضت تبلیغی بانوان استان البرز در بیانیه ای به مناسبت روز سیزدهم آبان آورده است: سیزدهم آبان ماه در تقویم ملی کشورمان تجلی یک روز حماسی و ارزشی است. روز شگفتی و ایثار. روزی که سربازان در گهواره امام خمینی(ع) به بلوغ فکری و ایمانی رسیدند و حماسه آفریدند.

 

از خودگذشتگی واژه عظیم و بی نظیری است. مرتبه ای از کمال انسانی و الهی که اگر فرد به آن باور داشته باشد می تواند به مقام شهادت برسد و چه سعادتی از این بالاتر که شهداء عند ربهم یرزقون هستند.

 

دانش آموزان و دانشجویان خط امام (ره) با شناخت معارف و حقیقت الهی خط بطلانی بر جریان استکبار جهانی کشیدند. در این میان استکبار جهانی که در جریان تبعید امام(ره) در سال 42 طی کشتار دانش آموزان و دانشجویان سال 57 چهره حقیقی خود را نشان داده است با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا رسوا شد.

 

دانش آموزان درس آموخته مکتب امام خمینی(ره) از همان ابتدای زندگی خود با باور به جایگاه رشد و کمال به حقیقتی از درک وشعور رسیدند که تقویم تاریخ از ثبت عظمت و بزرگی معرفت آنان درمانده است.

 

نمونه شاخص این شهداء دانش آموز، شهید محمدحسین فهمیده نوجوان سیزده ساله ای است که با درک داشته های ایمانی خویش در عرصه میدان نبرد حق علیه باطل حاضر شد و عزت مندانه جان عزیز خود را در طبق اخلاص گذاشت.

 

و جز این نیست که دانش آموزان و دانشجویان مکتب عشق فارغ از بازی های دنیوی و سرگرم شدن به ابتلائات دنیوی خود را در مدار رحمت ولایت عشق قرار داده اند و امروز سیزدهم آبان به نام آنان مزین شده است.

 

نهضت بانوان سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز با ارج نهادن به ارزش های والایی که در سیزدهم آبان نهادینه شده است اهتمام خود را در تقویت باورهای دینی و ایمانی نوجوانان امروز انقلاب اسلامی ایران در نظر دارد.

 

چرا که به این باور رسیده است که برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید از پیام « ان الحیاه عقیده و جهاد» برای زندگی ایمانی بهره گرفت. آنچنان که امام خمینی(ره) در صحیفه نور جلد 13 می فرمایند: « زندگی یعنی آرمان و مبارزه در راه آن، ان الحیاه عقیده و جهاد. مطلبی که از نظر شیوه تفکر اسلامی هیچ جای تردید و شکی در آن نیست این است که مرگ از زندگی ذلت بار بهتر است».

 

 

 

 

کد خبر 989241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha