قرآن بهترین کتاب پیامبر شناسی است

امام جمعه رفسنجان گفت: خداوند در قرآن که بهترین کتاب پیامبر شناسی است ویژگی های این خاتم انبیاء را بیان کرده است که با مراجعه به این کتاب الهی می توان برای رسیدن به تعالی از این ویژگی ها بهره مند شد.

حجت الاسلام اصغر عسکری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان فرارسیدن 17 ربیع الاوّل میلاد مسعود خاتم انبیاء حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) را به مسلمانان و شیعیان عالم تبریک گفت و افزود: امیدواریم که بتوانیم معرفت عمیق، صحیح و درستی از پیامبر عظیم  الشأن اسلام و امام صادق(ع) داشته باشیم و به عنوان امت پیامبر (ص) و شیعه امام صادق(ع) از این دو حجت الهی پیروی و متابعت کنیم.

 

 

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه شیعه به معنی کسی است که مشایعت و دنباله روی می کند؛ ادامه داد: ما امّت پیامبر(ص) هستیم که باید صفات و ویژگی های این بزرگان را بشناسیم و به آن عمل کنیم؛ البته با توجه به فاصله زمانی که با پیامبر(ص)  و امام صادق(ع) و دیگر ائمه  داریم  و در محضرشان نیستیم که آن ها را بشنیاسیم اما قرآن بهترین کتاب پیامبر شناسی است.

 

 

وی تصریح کرد: خداوند ویژگی ها و صفات  پیامبر عظیم الشأن اسلام را برای ما بیان کرده و چه خوب است که با مراجعه به این کتاب الهی ویژگی های پیامبر گرامی اسلام را بشناسیم و الگوی خود در زندگی قرار دهیم زیرا خداوند هم در سوره احزاب می فرماید"  لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ " یعنی پیامبر بهترین الگو و اسوه است؛ پیامبر در سختی ها و مشکلات بسیار صبور و شکیبا بودند، این ویژگی را می توان در زندگی اجرا کرد که نتیجه بسیار خوبی در بر دارد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در قرآن ویژگی های فراوانی برای پیامبر(ص)  ذکر شده است از جمله آن ها خداوند در سوره قلم می فرماید " وَ إِنَّکَ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظيمٍ " یعنی ای پیامبر تو دارای خلق و خوی عظیمی هستی؛ بنابراین خدایی که تمام متاع های دنیا در محضر و  منظر و دیدگاه او اندک و ناچیز هستند به خلق و خوی پیامبر عنوان عظیم می دهد.

 

 

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: خُلُقُ عظیم چیست؟ مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر المیزان این ویژگی های خاص پیامبر(ص) و خلق عظیم  را در حوزه مسائل فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، مسائل نظامی و ... بیان کرده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه خداوند همچنین در سوره توبه ( سوره برائت) هم 3 ویژگی از ویژگی های پیامبر را بیان کرده است؛ افزود: خداوند در این سوره می فرماید پیامبری از جنس خودتان است که دارای ویژگی هایی است یکی از ویژگی ها این است آنچه برای شما سخت و ناگوار و یا شیرین است برای پیامبر هم اینگونه است به عبارتی پیامبر در غم و شادی شما انسان ها شریک است؛ گرفتاری های انسان ها گرفتاری ها و مشکلات پیامبر(ص) هم هست؛ دوم اینکه می فرماید پیامبر در امر هدایت شما انسان ها حرص و جوش می زند لذا تمام هم و غم خود را به کار می برد تا مردم هدایت شوند و گرفتار  گمراهی و ضلالت و بی راهگی نشوند و سوّم هم می فرماید: پیامبر نسبت به مومنین رئوف و رحیم است.

 

 

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: انسان ها اگر نسبت به این چند ویژگی توجه داشته باشند خلق و خوی خوبی خواهند داشت؛ پس با داشتن خلق و خوی خوب در همه مسائل غمخوار مردم و شریک شادی آن ها باشیم و اگر می توانیم گرهی از مشکلات مردم حل و برای آنان رفاه و شادی فراهم کنیم و نسبت به مومنین هم رئوف و رحیم باشیم.

 

 

حجت الاسلام عسکری گفت: در حال حاضر هم که بحران اقتصادی و معیشتی گریبان گیر جامعه شده، یک سری دولتمردان و مسئولان وظایفی دارند که باید تدبیر و درست برنامه ریزی کنند تا مردم کمتر دچار مشکلات شوند مخصوصاً که الان در جنگ اقتصادی دشمن هستیم و دشمن ما را در تحریم قرار داده است ما باید شرایط جنگی و محاصره اقتصادی را درک کنیم و همانطور که پیامبر در غم و شادی مردم شریک بود مردم هم نسبت به هم اینگونه باشند و به نیازمندان کمک کنند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: آنچه برای پیامبر گرامی اسلام دشوار و سخت بود برای ما هم سخت باشد یعنی اگر چیزی داریم  آن را احتکار نکنیم تا گران شود و سرمایه های خود را برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی افراد بی بضاعت و جویای کار به کار ببریم نه اینکه با خرید سکه و دلار و ... باعث تورم و گرانی شویم؛ هم مسئولین هم مردم دست به دست هم بدهند و برای حل مشکلات تدابیر موثر اتخاذ شود و با درس آموزی از مکتب حیات بخش  اسلام در مقابل هیمنه دشمن ایستادگی کنیم.

کد خبر 989249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha