تاکنون ۴۱ هزار و ۹۷۵  لرستانی به بیماری کرونا مبتلا شده اند

کوشکی با اشاره به شناسایی ۴۱ هزار و ۹۷۵ مورد بیمار مبتلا به کرونا در استان، گفت: تاکنون ۸۳۴ نفر در به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «مریم کوشکی» امروز(12 آبان) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در مجموع از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تا تاریخ اعلام شده، ۱۲۰ هزار و ۳۱۳ نمونه به آزمایشگاه‌های استان ارسال شده است.

 

معاون بهداشت و دبیر ستاد مبارزه با "کرونا" دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به آخرین آمار ابتلا به کرونا در لرستان، افزود: از مجموع نمونه های ارسال شده به آزمایشگاه های استان  تاکنون پاسخ ۱۱۶ هزار و ۳۸۱ نمونه توسط آزمایشگاه‌ها اعلام شده است.

 

وی ادامه داد: ۴۱هزار و ۹۷۵ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا از ابتدای شیوع تا روز دهم آبان در این استان شناسایی شده است.

 

کوشکی افزود: تعداد نمونه‌های منفی کرونا در لرستان را ۷۴ هزار و ۶۸۵ مورد  اعلام شده است.

 

وی با اشاره به مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان لرستان، ابراز کرد: تا دهم آبان ماه ۸۳۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس در استان جان خود را از دست داده‌اند.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: از عموم مردم تقاضا می شود برای کنترل بیماری کرونا به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک توجه جدی داشته باشند.

 

کوشکی با اشاره به اعمال محدودیت ها در استان برای  کنترل بیماری کرونا توسط ستاد استانی بیماری کرونا، گفت: هرگونه محدودیت در کاهش رفت و آمد مطمئنا تعداد ورودی‌های بیمارستان و به تبع آن آمار مرگ و میر را کاهش می‌دهد.

 

لرستان هم اکنون در وضعیت فوق قرمز شیوع کرونا است، چهار شهرستان الیگودرز، دورود، پلدختر و کوهدشت در وضعیت فوق حاد شیوع کرونا هستند.

 

کد خبر 989392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha