فرصت معرفی جهانی کلانشهر شیراز به عنوان شهر دوستدار صلح و سلامت در جشنواره بین المللی کارتون «صلح و سلامت»

سهرابی گفت: هدف از نخستین جشنواره بین المللی کارتون «صلح و سلامت» شیراز، معرفی جهانی کلانشهر شیراز به عنوان شهر دوستدار صلاح و سلامت است که با همت موسسه «خیریه اسلامی شیراز» برگزار شده در روزهای ۲۱ و ۲۲ آبان در شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «احمدرضا سهرابی»، امروز (دوشنبه 12 آبان) با اشاره به اعلام نتایج پایانی جشنواره بین المللی کارتون «صلح و سلامت» شیراز-ایران 2020 به خبرنگاران گفت: 601 اثر از 171 کارتونیست 40 کشور جهان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

دبیر نخستین جشنواره بین المللی کارتون «صلح و سلامت» شیراز-ایران 2020 ادامه داد: از این میان در مرحله نخست گزینش، 125 اثر برای بخش پایانی و داوری نهایی انتخاب شده اند.

وی اضافه کرد: شیراز در حوزه هنر کارتون و کاریکاتور دارای ظرفیت های مطلوبی است و همچنین در حوزه های مذهبی، تاریخی، گردشگری و فرهنگی نیز غنی است که پیوند این ظرفیت ها برای شیراز دستاورهای بزرگی در سطح جهانی در پی خواهد داشت.

سهرابی با تاکید بر نیاز به شهامت و جسارت در انجام کار فرهنگی اثرگذار بیان کرد: تنگ نظری ها و عدم وجود خلاقیت در برخی مدیران فرهنگی شهری و استانی مانع پیشرفت مطلوب کارهای فرهنگی می شو.

وی ادامه داد: هدف از نخستین جشنواره بین المللی کارتون «صلح و سلامت» شیراز، معرفی جهانی کلانشهر شیراز به عنوان شهر دوستدار صلاح و سلامت است که با همت مؤسسه «خیریه اسلامی شیراز» برگزار شده در روزهای 21 و 22 آبان در شیراز برگزار خواهد شد.

خاطرنشان می شود، در این جشنواره با داوری «کارلوس آموریم» از برزیل، «رائد خلیل» از سوریه، «مسعود سپهر» و «احمدرضا سهرابی» از ایران، «ایزابلا کوالسکا» از لهستان، «احسان چراغی ایرانشاهی» از ایران، «اسلو بودن بوتیر» از کرواسی، «بودی هاری» و «آگوس ویدودو» از اندونزی به عنوان پنج کارتونیست برتر جشنواره انتخاب شدند.

 

کد خبر 989400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha