۲۰ درصد دانش آموزان مشهد به موبایل هوشمند دسترسی ندارند

رمارم با بیان اینکه مشهد ۶۵۰ هزار دانش آموز دارد از این تعداد ۲ الی ۳ درصد به هیچ نوع وسیله ارتباط جمعی دسترسی ندارند، گفت:۲۰ درصد دانش آموزان مشهد به موبایل هوشمند دسترسی ندارند

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «شهناز رمارم» امروز(۱۲ آبان) در یکصد و یازدهمین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه شهر مشهد حدود ۶۵۰ هزار دانش‌آموز روز اول مهر به سر کلاس‌های درس رفتند، گفت:بخشی از خانواده‌ها، اهمیت موضوع سلامت را دریافته اند و از حضور فرزندانشان در سر کلاس‌های درس جلوگیری کردند اما به هر حال کلاس‌های حضوری، نیمه حضوری و کلاس های فضای مجازی سکان تعلیم و تربیت این شهر و کشور را به دست گرفته‌اند.

 

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد افزود:می‌ خواهم بگویم که اگر ما امروز نتوانیم نسل آینده را درک نکنیم و به داد نظام تعلیم و تربیت نرسیم، طبیعتا خروجی همانی خواهد بود که امروز یک جوان در یک جای دنیا به خود اجازه می دهد که هر اتفاقی را به نام اسلام رقم بزند. بالاخره رفتارهای جوانان ما منبعث از نظام آموزشی و پرورشی و تربیتی آنهاست چه نظام آموزشی رسمی وچه غیررسمی.

 

وی ادامه داد:من تصورم این است که درک ما از موضوع دانش آموزان ما با این شبکه شاد که ارائه می‌شود و مسائل زیرساختی که گاهاً خود وزارت آموزش و پرورش می‌گوید ۲۵ درصد جامعه ی دانش آموزی به اینترنت دسترسی ندارد حال ببینیم این ها آنهایی که به اینترنت دارند چه شرایطی دارند.

 

رمارم اظهارکرد:شهر مشهد ۶۵۰ هزار دانش آموز دارد از این تعداد ۲ الی ۳ درصد به هیچ نوع وسیله ارتباط جمعی دسترسی ندارند حتی تلویزیون. حدود ۱۲ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و چیزی حدود ۷ هزار دانش آموز در مقطع متوسطه اول و دوم به هیچ نوع وسیله آموزشی دسترسی ندارند، در کنار اینها بین حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد دانش آموزان به تبلت و موبایل هوشمند دسترسی ندارند این یعنی چیزی حدود صد هزار نفر در شهر مشهد آموزش آنها زیر سوال رفته است.

 

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد گفت:ما طبق تفاهم‌نامه یونسکو شهر یادگیرنده و شهر خلاق هستیم در این شرایط فرزندان ما دسترسی به وسایل آموزشی ندارند باید فکری به حالشان کرد. ما می‌توانیم بخشی از این بحث های معیشتی را در سطح کلان کشور که در حال انجام است، تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش منعقد کنیم و به کودکان بازمانده از تحصیل کمک کنیم آموزش کودکان بازمانده از تحصیل را به عهده بگیریم؛ کمک کنیم به آموزش و پرورش فرزندان ما خصوصاً طبقه فرودست و محروم حاشیه شهر.

 

وی بیان کرد:در شرایطی که در همین شهر مشهد متاسفانه سه روز پیش یک دانش آموز دختر دبیرستانی به خاطر نداشتن تبلت خودکشی میکنه و الان در بیمارستان بستری است و دانش آموزان دیگری که کم کم دارند ترک تحصیل می‌کنند، اینها وقایع تلخی است که زیر پوست این شهر می‌گذرد و مدیران محلی شهر هرچند وظیفه مستقیم ندارند باید چاره‌جویی کنند؛ همچون خیلی عرصه‌ها که وظیفه‌ مستقیم نداشتیم وارد شدیم، در بحث تعلیم و تربیت هم در این شرایط فعلی ورود پیدا کنیم.

 

رمارم ادامه داد:چرا نباید شهرداری تعدادی از این دست را بپذیرد و به صورت امانی در اختیار مدارس قرار دهد تا آخر سال آنها را برگردانند. ما سال‌های گذشته یادمان نمی‌رود کتابی که می‌گرفتیم بعد از پایان سال تحویل می دادیم. وسایل ارتباط جمعی را در اختیارشان قرار دهیم و از این طریق می‌توانیم این تجهیزات را در اختیارشان قرار دهیم، متاسفانه در این شرایط بازماندگان از تحصیل که شرایط سختی دارند دختران ما بیشتر در معرض بازماندگی از تحصیل هستند و خواهند بود؛ دانش آموزان نسل امروز را دریابیم چراکه از این طریق میتوان به نظام تعلیم و تربیت کمک کرد.

کد خبر 989469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha