بدون از بین بردن تفرقه‌ها رسیدن به زندگی توأم با رضایت، شدنی نیست

پژوهشگر اتریشی گفت: تا زمانی که انسان‌ها بوسیله عمل خود نشان ندهند که همه جهان یک خانواده نزد خداوند است و تا زمانی که تفاوت‌ها در نژاد، ملیت و جغرافیا به صورت کامل از بین نرفته‌اند، هرگز قادر نخواهیم بود یک زندگی توأم با خوشبختی و رضایت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگارگروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، پروفسور سالیم حاجیج در وبینار منطقه‌ای اروپا با تاکید بر اینکه بحران کرونا جهان را مورد تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: برای مدیریت و مواجهه بهتر با این شرایط می‌توانیم از قرآن کریم و سنت پیامبر نیز بهره‌مند شویم.
وی اضافه کرد: بحران همه گیری کرونا نشان داد که قدرت انسان در واقعیت چقدر اندک است. دولت‌ها و حکومت‌های قدرتمند مقابل ویروس ذره بینی و غیرقابل مشاهده مجبور به تسلیم شدند. محققان در سراسر دنیا برای پایان دادن به این بحران سعی در تولید یک واکسن دارند اما بنظر می‌رسد دانشمندان نیز دانش کمی در خصوص این ویروس داشته باشند.


استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر اتریشی با اشاره به اینکه قرآن کتاب راهنمای همه امت‌هاست، مطرح کرد: همانطور که حضرت محمد(ص) فرمودند ما اگر از وجود طاعون در یک منطقه آگاه باشیم نباید به آنجا پا بگذاریم یا اگر در مکانی هستیم که شیوع طاعون در آنجا رقم می‌خورد باید آنجا را ترک کنیم.
وی از ارزش حفظ سلامت انسان‌ها در نگاه آموزه‌های اسلام یاد کرد و گفت: مسلمانان در سراسر جهان می باید دست به دست هم دهند و تا زمانی که این نظام به اصطلاح دموکراتیک، این ملی گرایی نفرین شده و این امپریالیسم خوارشده اینگونه عمل می‌کنند و تا زمانی که انسان‌ها بوسیله عمل خود نشان ندهند که همه ی جهان یک خانواده نزد خداوند است، و تا زمانی که تفاوت‌ها در نژاد، ملیت، جغرافیا و ... به صورت کامل از بین نرفته‌اند، هرگز قادر نخواهیم بود یک زندگی توأم با خوشبختی و رضایت داشته باشیم.

کد خبر 989509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha