رونمایی از پوستر جشنواره ملی داستانک قرآن و عترت  در گلستان

کشمیری گفت: با حضور نماینده ولی فقیه در استان گلستان از پوستر جشنواره ملی داستانک قرآن و عترت با محوریت وحدت رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عادله کشمیری» عصر امروز (دوشنبه 12 آبان) در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی داستانک قرآن و عترت اسلامی با محوریت وحدت اظهار کرد: این جشنواره در راستای منویات بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری در خصوص تعمیق بخشیدن به اهداف قرآن و عترت برای نخستین بار با همکاری وزارت ارشاد و معاونت قرآن و عترت برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه در این جشنواره ملی موضوع وحدت به عنوان محوریت قرار گرفته است، افزود: هر جا صحبت از استان گلستان و نماینده ولی فقیه می شود موضوع وحدت متبلور می شود و وحدت امروز استان مدیون سیاست ها و تدابیر نماینده ولی فقیه در استان گلستان است.

 

کشمیری بیان کرد: هدف ما از برگزاری این جشنواره این بود که از مضامین آیات و احادیث آثار فاخری در حوزه ادبیات فارسی تولید کنیم و جامعه با زبان هنر از سیره نبوی و قرآنی آشنا شود.

 

وی بیان کرد: امروزه شرایط خاصی را تجربه می کنیم، ادبیات ظرفی است که اگر محتوای قرآنی به خود بگیرد اثر و صاحب اثر جاودانه می شود اما در فضای دیجیتال، مینیمال و ساده گرایی بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته است لذا در این جشنواره به دنبال این بودیم که داستان های کوتاهی از مفاهیم قرآن و عترت تبیین شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ابراز داشت: در تلاش هستیم که زبان هنر و ادبیات با محتوای قرآن و عترت پاسخگوی نیاز مردم امروز جامعه باشد و با توجه به اینکه مردم به فضای مجازی گرایش بیشتری پیدا کردند مطابق با آن محتوا با مضامین و مفاهیم قرآنی ایجاد کنیم.

 

کشمیری بیان کرد: امیدوارم با بهره گیری از زبان شیوای هنر و تشویق داستان نویسان بتوانیم به این اهداف برسیم و آن چیزی که انجام می شود مورد رضایت خداوند قرار بگیرد.

 

 

کد خبر 989547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha