تعطیلی ۴۷ موسسه مذهبی در پی افزایش شیوع کرونا در «جوهور بهرو» مالزی

۴۷ موسسه مذهبی مذهبی خصوصی در «جوهور بهرو» مالزی به طور موقت و برای دو هفته به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « edgeprop»،47 موسسه مذهبی مذهبی خصوصی در «جوهور بهرو» مالزی به طور موقت و برای دو هفته به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل خواهند شد.

 

از آنجا که شهر «جوهور بهرو» جزو مناطق قرمز در مالزی شناخته شده است به موسسه های مذهبی این شهر دستور داده شده است به مدت 14 روز همه فعالیت های خود  را متوقف کنند.

 

«توسرین جاروانتی» ، رئیس کمیته امور دینی اسلامی دولت مالزی در این باره گفت: موسسه های که به طور موقف تعطیل می شوند شامل مراکز تعزیه و  مدارس خصوصی مذهبی هستند که تا روز 14 نوامبر تعطیل خواهند بود.

 

انتظار می رود که همه 47 موسسه به دستورالعمل های ارائه شده از سوی مرکز مذهبی اسلامی جوهور عمل کنند.

 

این تصمیم ها پس از آن اتخاذ شد که شورای فتوای ملی مالزی نشستی را برای بررسی «فرآیندهای عملیاتی استاندارد» در مساجد و موسسه های مذهبی در پی افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور تشکیل داد.

 

«ذوالکفلی محمد البکری»،وزیر امور مذهبی مالزی در این باره گفت: شورای فتوای ملی مالزی نظرات گروه های مختلف بهداشتی و مذهبی را در این باره جویا شده است.

 

 وی افزود: فرآیندهای عملیاتی استاندارد نه تنها در مناطق قرمز بلکه در همه مناطق مالزی اجرایی خواهد شد.

کد خبر 989559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha