دانش آموزان و دانشجویان همواره نیروهای انقلابی عدالت مدار و آزادی خواه هستند

رنجبر، گفت: دانشجویان همواره نیروهای انقلابی عدالت مدار و آزادیخواه هستند که هیچگاه در مقابل ظلم و ستم تاب و تحمل ندارند ، و با اتکاء به قدرت الهی همواره در طول تاریخ در مقابل ظالمین،ستمگران و استکبار ایستاده‌اند .

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه در گفتگو با خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به مناسبت ۱۳ آبان روز دانش آموز نقش دانش آموزان را در پیروزی انقلاب اسلامی مانند دیگر اقشار برجسته و تاثیرگذار دانست و گفت:  روز۱۳ آبان یکی از روزهای تاریخی انقلاب اسلامی ایران است که در این روز امام به ترکیه تبعید شدند ایشان شخصیتی ارزشمند ،انسانی مجاهد ، عالم و دیندار بودند ، که توانستند با تکیه بر قدرت الهی و قدرت معنوی ،ملت را علیه ظلم و ستم دوران ستم شاهی بسیج کرده و انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند. 

 

وی خاطر نشان کرد: امام  تکیه بر ایمان و وحدت مردم داشت بنابراین دشمنان دین از امام هراس داشتند و به فکر تبعید این شخصیت بزرگ و ارزشمند افتادند و در چنین روزی که ۱۳ آبان است امام از عراق به ترکیه تبعید شدو از طرفی دانش آموزان اقشاری بودند که در دوران پیروزی انقلاب اسلامی همراه اقشار دیگر در پیروزی انقلاب نقش برجسته و خوبی داشتند دانش‌آموزان هم علیه ظلم و ستم دوران ستم شاهی شهیدانی را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

 

فرماندار کرمانشاه، بابیان اینکه لانه جاسوسی دستاوردی بزرگ برای انقلاب اسلامی بود تصریح کرد: در روز ۱۳ آبان که به نام روز دانش آموز هم نام گذاری شده ، لانه جاسوسی آمریکا محلی که به محل توطئه علیه ملت بزرگ ایران تبدیل شده بود توسط دانشجویان پیرو خط امام تصرف شد. اسنادی در لانه جاسوسی به دست آمد که این اسناد حاکی از شیطنت جاسوسی و بردنداطلاعات از کشور ایران برای آمریکا و صهیونیست‌ها بود. تسخیر لانه جاسوسی را امام انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند. به این خاطر که ابهت و هیمنه آمریکا شکسته شد و تعدادی دانشجوی انقلابی توانستند با دست خالی لانه جاسوسی آمریکا را فتح و اسناد جاسوس خانه را کشف کنند .

 

رنجبر، ازدانشجویان و دانش آموزان انقلابی به عنوان انسانهایی ظلم ستیز و استکبار ستیز نام برد و گرامیداشت روز ۱۳ آبان را مهم و حائز اهمیت خواند،و گفت: این دانشجویان  ، انسان هایی متدین دیندار و انقلابی بودند و در دوران دفاع مقدس در هویزه و خوزستان هم در جنگ با صدامیان و دشمنان ملت ایران رفتند به شهادت رسیدند.

 

وی در پایان گفت: دانشجویان همواره نیروهای انقلابی عدالت مدار و آزادیخواه هستند که هیچگاه در مقابل ظلم و ستم تاب و تحمل ندارن ، و با اتکاء به قدرت الهی همواره در طول تاریخ در مقابل ظالمین و ستمگران و استکبار ایستاده‌اند . به همین خاطر روز ۱۳ آبان به خاطر این حرکت انقلابی و بزرگ دانشجویان  به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی هم نامگذاری شده در حقیقت ۱۳ آبان یکی از روزهای تاریخی بزرگ انقلاب اسلامی ایران هست گرامیداشت این روز در تاریخ انقلاب بسیار حائز اهمیت است و به نوعی می‌توان گفت ۱۳ آبان گرامیداشت ارزش های دوران شکوهمند انقلاب اسلامی است.

کد خبر 989593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha