ستیز انتخاباتی پس از انتخابات امریکا دیده می شود/رای الکترال، خط بطلانی بر تصمیم افراد عادی جامعه آمریکاست

عسکرخانی گفت: ترامپ و بایدن به نظام رای گیری کشورشان اعتماد ندارند و از اکنون ستیز انتخاباتی پس از انتخابات دیده می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ابومحمد عسگرخانی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به وجود فضای دو قطبی و پریشانی و درماندگی در سطح نظام بین المللی نسبت به انتخابات آمریکا و در داخل خود آمریکا افزود: کشورهایی مانند کشورهای عربی، اسرائیل و روسیه به پیروزی ترامپ و چینی ها و اروپایی ها به پیروزی بایدن تمایل دارند.

 

استاد روابط بین المللی دانشگاه تهران ادامه داد: در درون آمریکا هم شاهدیم نظریه های استمرار و تغییر، کنارگذاشته شده است و جریان اصلی سیاست داخلی و خارجی آمریکا که روند خاص و یکسانی را داشته فرو ریخته است و در نتیجه, نامعلومی در بافت اجتماعی آمریکا به خوبی دیده می شود.


عسکرخانی افزود: چالش و ستیز در داخل نظام سرمایه داری آمریکاست که یک طرف آن سوپر کاپیتالیستی و سوپر سرمایه داری و طرف دیگر آن سوسیال دموکرات سرمایه داری است.


وی اضافه کرد: در نتیجه از یک طرف ترامپ با سابقه اقتصادی و بازرگانی خود در مکتب سوپر سرمایه داری ادعا می کند که نباید مالیات بگیریم و شرکت ها سرمایه شان را اضافه کنند و این سرمایه بر جامعه سرازیر شود از طرفی دیگر بایدن و سوسیال دموکرات های سرمایه دار معتقدند باید مالیات بیشتری بگیریم و به طبقه متوسط، رسیدگی کنیم.


عسکرخانی با بیان اینکه رژيم آمریکا به بن بست رسیده است افزود: به همین علت بایدن و ترامپ نتیجه این انتخابات را قبول نخواهند داشت و برای همین، ترامپ اعلام کرد بلافاصله پس از انتخابات, حقوق دان ها و وکلا موضوع را بررسی خواهند کرد.


وی اضافه کرد: هرگونه پیش بینی در مورد نتیجه انتخابات آمریکا، غیر علمی است.


استاد روابط بین المللی دانشگاه تهران گفت: احتمالا پس از انتخابات امریکا، آشوب می شود و رژيم آمریکا سعی می کند آن را وارد فرآیند حقوقی و از این طریق مسئله را حل کند.


وی افزود: ترامپ سعی می کند دیوان عالی آمریکا را تحت نفوذ خود در بیاورد و این دیوان رای نهایی را می دهد.


عسکرخانی با بیان اینکه پشت دموکرات ها، سوسیال دموکرات هایی هستند که با گرایشات سوسیالیستی از دو دهه پیش فعال بودند, اضافه کرد: در درون مکتب سرمایه داری آمریکا، تضاد ایجاد شده است.


او ادامه داد: نقطه انقراض هر پدیده درون هر پدیده است یعنی کاپیتالیسم و سوپرکاپیتالیسم در حال گسترش نقطه انقراض خود هستند و آمریکا راه حل مشکلات داخلی خود را در بیرون از کشور خود جستجو می کند.

 

استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران گفت: رای الکترال تاثیر زیادی در انتخابات آمریکا دارد.


عسکر خانی گفت : سال 2016 خانم کلینتون آرای بیشتری داشت ولی رای الکترال نتیجه را تغییر داد.


وی افزود: ایراد در قانون اساسی آمریکاست و اساس حکومت آمریکا بر قدرت و سلطه بنا شده است.


استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران گفت: بنیانگذاران آمریکا معتقد بودند که عامه مردم نمی توانند کشور را هدایت و برای آن تصمیم گیری کنند و زبردستان باید حکومت کنند.

 

 

 

کد خبر 989610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha