همه باید در برابر شرایط کرونایی احساس مسئولیت کنند

کلانتری گفت: امروز کرونا به شکل نگران کننده‌ای زندگی همه را به خطر انداخته و همه باید در قبال این شرایط پیش آمده احساس مسئولیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» عصر امروز (۱۳ آبان) در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گچساران، اظهار کرد: تنها راه حل کاهش ابتلا و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد ملی و استانی است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه توسعه فضای مجازی در بخش‌های متخلف نقش مهمی در زمینه مقابله با ویروس کرونا در این استان دارد، گفت: هر چند که تاکنون خدمات ارزنده‌ای در زمینه طرح غربالگری، آموزش مدارس و دانشگاه‌ها انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی باید خدمات الکترونیکی در این استان بیش از پیش افزایش یابد، ادامه داد: تاکنون ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر در استان به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۸۳ درصد آنها بهبود یافته‌اند که تعداد آنها ۱۱ هزار و ۲۴۵ نفر هستند.

 

کلانتری به طرح فاصله گذاری اجتماعی و روند توسعه دولت الکترونیک در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: برخی از دستگاه‌های استانی در این زمینه عملکرد مطلوبی داشتند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: عزم جدی مدیران دستگاه‌های اجرایی برای اجرای مصوبات کرونا در این استان نیاز بوده و به همین دلیل باید با دقت بیشتری پیگیری مصوبات این ستاد باشند.

 

وی تاکید کرد: امروز کرونا به شکل نگران کننده‌ای زندگی همه را به خطر انداخته و همه باید در قبال این شرایط پیش آمده احساس مسئولیت کنند.

 

کلانتری با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی کادر پزشکی و پرستاری در مراکز درمانی استان، اظهار کرد: بحران کرونا امروز تمام دنیا را درگیر خود کرده و به همین دلیل باید کمترین عارضه از این شرایط دشوار عبور کنیم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد قطع زنجیره کرونا را مستلزم مشارکت همگانی دانست و گفت: تنها راه کاهش ابتلا و قطع زنجیره انتقال بیماری، افزایش مراقبت‌ها و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پروتکل‌ها است.

 

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، گچساران جزء شهرستان‌های بحرانی بوده که در وضعیت قرمز به سر می‌برد.

 

کلانتری با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در زمینه مقابله با کرونا در این شهرستان برداشته شده، گفت: با توجه به روند افزایش ابتلا به کرونا در دنیا، توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت اصول پیشگیری تنها واکسن این بیماری به شمار می‌رود.

کد خبر 989721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha