ولایت محور اتحاد/ مشکلات امروز نتیجه دوری از آموزه های قرآنی است

حجت الاسلام محمدیان گفت: رسول مکرم اسلام شخصیتی است که غایت خلقت، بهترین معیار انسانیت و بهترین انسان معیار است.

حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان روز میلاد با سعادت رسول مکرم اسلام، اسوه حسنه برای جامعه بشری و سعادت دنیا و آخرت را تبریک گفت و اظهار کرد: تمامی پیامبران گذشته از طرف خداوند وعده به ظهور و حضور این پیامبر مکرم را داده بودند و در وصف ایشان همین کلام کفایت می کند که  خداوند فرمود: اگر وجود پیامبر اسلام را نمی آفریدم زمین و آسمان را هم خلق نمی‌کردم چون پیامبر اسلام اسوه تمام و کمال خلیفه الهی و جانشینی خدا بر روی زمین است.

 

امام جمعه سنگر افزود: حضرت رسول شخصیتی است که غایت خلقت و بهترین معیار انسانیت و بهترین انسان معیار است.
 

وی با اشاره به اینکه خدای متعال در قرآن می فرماید:«این پیامبر مکرم سرمشق نیکویی است برای شما مردم و بشریت که مسلمان و غیر مسلمان ندارد» تصریح کرد: هدف و غایت خلقت این بوده که هر چقدر بیشتر شبیه پیامبر مکرم بشویم.
 

محمدیان افزود: پس از میلاد پیامبر راه هفت آسمان بر شیاطین بسته و بر امت پیامبر باز شد چون الگوی حسنه داشتند که آنها را به کمال و نهایت بندگی می رساند.
 

وی با اشاره به اینکه پیامبر مکرم اسلام سرمشق همه کارها است، به روایتی از ائمه اطهار اشاره کرد که «علمای امت اسلامی از لحاظ شرافت و افضل بودن نسبت به پیامبران و انبیاء بنی اسراییل فاضل تر و افضل تر هستند» ادامه داد: ما هرچه کمبود و کاستی در جامعه و در کشور داریم به‌خاطر این است که از الگویی که خداوند برای اتحاد و وحدت ما فرستاده، فاصله گرفته‌ایم.

 

محمدیان گفت: الگوی قرآنی ما این است که نقد امر درستی است اما اهانت نکنیم، اگر ببینیم در زمینه اتحاد و وحدت در جامعه مسلمانان ختلاف وجود دارد برای این است که از الگوی خودمان یعنی پیامبر مکرم اسلام که قول سلیم داشت، نیکو صحبت می کرد، با دشمن خود مردانه مواجه می‌شد و اهل توهین نبود، فاصله داریم.


وی ادامه داد: بیشتر اختلاف و کشتارهای اهل سنت و شیعه به خاطر این است که توهین ها و الفاظ بد در فیلم ها و صوت هایی از بعضی مجالس به نام اهل بیت(ع)  خارج می‌شود.


محمدیان با تاکید بر اینکه شیعه باید روی مبانی خود ثابت قدم بماند و بگوید که نسبت به اهل بیت(ع)ظلم کردند، خاطرنشان کرد: آن چیزی که تنش ایجاد می‌کند، فحش و ناسزا است، متاسفانه در صدر اسلام آن حقی که اهل بیت(ع) داشتند را غصب کردند، در مجامع علمی و هر مجمعی عالمانه و با تحقیق  صحبت کنید و کسی مخالفتی نمی کند.



وی با بیان اینکه اتحاد بر محور ولایت است خاطر شان کرد: اتحاد بر محور حق امر درستی است، وگرنه اتحاد بر امر غلط و رویه نادرست، اتحاد نیست.



امام جمعه سنگر در ادامه به میلاد امام صادق(ع) نیز اشاره و بیان کرد: اگر امروز ما در زمینه‌های اقتصادی مشکلاتی داریم چون از محور اهل بیت، درس‌ها و الگوهای اهل بیت(ع) و روش و منش و قرآنی فاصله گرفته‌ایم.



محمدیان اظهار کرد: اگر امروز معیشت و اقتصاد ما گره خورده است به این خاطر است که به‌جای آنکه سر مکتب قرآن و دین و روایت های قال الباقرها و قال الصادق ها ننشستیم و به مکتب‌های لیبرال اقتصادی غرب رجوع کردیم.



وی اظهار کرد: ما از دانشگاه‌های غرب الگو گرفته ایم و اقتصادمان را بر آن پایه درست کردیم یعنی آزاد و رها و بازار بدون نظارت ساختیم.


امام جمعه سنگر با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که فرمود:«مردم و مسئولین بدانید گرانی کالاها اخلاق مردم را بد می‌کند، چون بازار آشفته و کالاهای گران بر اخلاق افراد تاثیر دارد، وقتی معیشت سخت شد امانتداری هم کم و خیانت به امانت زیاد می شود و گرانی و سختی معیشت سبب می شود امنیت و آسایش از بین برود»، گفت: همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم، اگر این کشتی سوراخ شود همه با هم آسیب می‌بینیم شاید یکی زودتر و یکی دیرتر،  اما اموال و دارایی ثروتمندان هم که به فکر ضعفا نیستند مطمئن باشند که دامن آنها را هم خواهد گرفت.



وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری سال‌ها و از دولت‌های قبل در زمینه اقتصاد مقاومتی، معیشت، خودکفایی و جهش تولید صحبت کردند و در قرآن کریم یک مدیریت اقتصادی را خداوند در چند جا نام می برد و آن مدیریت اقتصادی به روش پیامبران و اولیای الهی است. قرآن می فرماید خداوند را در کارها ناظر بدانید و در معاملات خود دقت کنید جنس را گران و کم ندهید که خیر شما در این است.

کد خبر 989738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha