مزایا و معایب برگزاری مجازی مسابقات قرآن اوقاف

دغاغله به مزایا و معایب برگزاری مسابقات قرآن اوقاف به روش غیرحضوری اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات با این روش به کاهش استرس شرکت‌کنندگان کمک می‌کند ولی ضعف اینترنت می‌تواند به عنوان یک معضل مطرح شود.

«ناصر دغاغله» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، اظهار کرد: موضوع برگزاری مسابقات قرآن به صورت مجازی یک موضوع کاملا جدیدی نیست، پیش از شیوع ویروس کرونا مسابقاتی شبیه به این در ایران و حتی دیگر کشورهای اسلامی به صورت مجازی برگزار می شد یا تنها مرحله مقدماتی آن به صورت مجازی صورت می گرفت.

 

قاری بین المللی قرآن کریم افزود: با تصمیم مسئولان سازمان اوقاف به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا همگام با مجازی شدن بسیاری از فعالیت های کشور، چهل وسومین دوره مسابقات قرآن اوقاف به صورت مجازی برگزار می شود، با توجه به اینکه مسابقات قرآن اوقاف بسیار گسترده بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است برگزاری آن به صورت مجازی به روش جدیدی انجام می شود.

 

وی اضافه کرد: مجازی کردن مسابقات قرآن باعث می شود که شرکت کنندگان بیشتری به حضور در این رقابت ها روی بیاورند، پیش از این شاهد بودیم که بسیاری از شرکت کنندگان به دلایل مختلف از حضور در مسابقات باز می ماندند.

 

دغاغله با بیان اینکه برگزاری مسابقات به روش غیرحضوری استرس شرکت کنندگان را کاهش می دهد تصریح کرد: با توجه به اینکه قاری از منزل تلاوت خود را انجام می دهد استرس و جو حساس مسابقات را نخواهد داشت و با فراق بال بیشتری تلاوت خود را اجرا می کند زیرا حساسیت هایی چون سیستم صوتی، ایاب و ذهاب و ... را نخواهد داشت.

 

وی به برخی معایب اجرای این مسابقات به روش غیرحضوری اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مواردی که می توان به آن اشاره کرد موضوع داوری آثار شرکت کنندگان است، زیرا ضبط آثار قاریان در شرایط خاص و یکسان صورت نگرفته و این موضوع داوری تجوید، حسن حفظ و ... را با مشکل مواجه می کند.

 

پیشکسوت قرآن استان خوزستان با اشاره به اینکه در تجوید ادای صحیح حروف مدنظر داور است عنوان کرد: با توجه به شرایط اینترنت و ... ممکن است داور صدای قاری چندگانه دریافت کند و همچنین امکان شنیدن مخارج حروف و صفات به درستی صورت نگیرد.

 

وی با بیان اینکه در رشته حفظ قرآن کریم نباید این شائبه نسبت به از رو خواندن حافظ وجود داشته باشد تا سلامت مسابقات خدشه دار نشود اذعان کرد: لازم است مسئولان برگزاری این مسابقات برای حل این معضل ندابیری اتخاذ کنند.

 

قاری بین المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه ضعف اینترنت می تواند به عنوان یک معضل در این مسابقات بیان شود یاد آور شد: ممکن است در حین اجرای تلاوت اینترنت با قطعی مواجه شده و قاری مجبور به تکرار تلاوت خود شود که این از نکات بسیار قابل توجه مسابقات بوده که انتظار می رود مورد توجه برگزارکنندگان مسابقات قرار گیرد.

 

کد خبر 989803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha