۳۴۶ هزار نفر از جمعیت استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: ۳۴۶ هزار نفر از جمعیت استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

«نورالدین رحیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد:  ۳۴۶ هزار نفر از جمعیت استان را در قالب صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار روستاییان و عشایر، ایرانیان و سلامت همگانی را تحت پوشش دارد.

 

وی  تصریح کرد: طرح نسخه پیچی و نسخه خوانی الکترونیک به طور کامل در مراکز درمانی دولتی استان اجرا شده و در مراکز خصوصی نیز تا پایان امسال اجرا می‌شود.

 

 رحیمی افزود: با اجرای این طرح تجویز دارو‌ها کاهش می‌یابد و بسیاری از مراجعات حذف و در وقت و هزینه‌ها هم صرفه جویی می‌شود.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: این اداره کل با تعداد ۲۸۲ مرکز بهداشتی درمانی شامل بیمارستان ها، درمانگاه، مطب پزشکان، دندانپزشکان، داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک طرف قرارداد است که به بیمه شدگان بیمه سلامت ارائه خدمت می دهند.

 

وی با اشاره به تامین و پرداخت بیش از ۹۰درصد از هزینه‌های درمان بیماران کرونایی، یادآور شد: بیماران قبل از مراجعه به بیمارستان و بستری وضعیت بیمه خود را تعیین کنند.

 

رحیمی خاطرنشان کرد: روزانه ۲۵۵ میلیون تومان در حوزه بیمه سلامت استان ایلام هزینه می‌شود که در سال ۹۸ رقمی بالغ بر ۹۳ میلیارد تومان برای بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت ایلام هزینه و مراکز بهداشتی درمانی طرف قرارداد پرداخت شده است.

کد خبر 989841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha