نماینده زن مسلمان برای دومین بار وارد کنگره آمریکا شد

«ایلهان عمر»،نماینده مسلمان کنگره آمریکا موفق برای دومین بار موفق به پیروزی در انتخابات و کسب کرسی در مجلس «مینیاپلیس» واقع در ایالت «مینه سوتا» شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»،«ایلهان عمر»،نماینده مسلمان کنگره آمریکا موفق برای دومین بار موفق به پیروزی در انتخابات و کسب کرسی در مجلس «مینیاپلیس» واقع در ایالت «مینه سوتا» شد.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس عمر 38 ساله با 99 درصد آرا رقیب جمهوری خواه خود «لسی جانسون» که یک تاجر آمریکایی آفریقایی تبار است را با 64.6 درصد رای در مقابل 25.9 درصد رای شکست داد.

 

عمر اولین عضو آمریکایی سومالیایی در کنگره آمریکا و جزو دو زن مسلمان است که در سال 2018 به عنوان نماینده کنگره انتخاب شد.

 

او عضو گروه «چهار جانبه» شامل چهار خانم تازه کار ترقی خواه عضو کنگره مترقی است که شامل «رشیده طالب» از دیترویت ، «الکساندریا اوکاسیو-کورتز» از شهر نیویورک و »آینا پرسلی» از بوستون است.

 

این چهار نفر نماینده جناح جدید در حال ظهوری از سیاستمداران مترقی و جوان هستند که رهبری مستقر حزب دموکرات در مجلس را بر عهده دارند.

 

اظهارنظرهای ضد اسرائیلی و اشتیاق به انتقاد از «دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری آمریکا عمر را بیش از پیش مشهور کرد.

 

او اغلب مورد انتقاد و اظهارات افترا آمیز رئیس جمهوری آمریکا و دیگر جمهوری خواهان قرار گرفته است.

 

ماه گذشته ، عمر به ترامپ واکنش نشان داد و او را «نژادپرست» خواند.

 

ابن اظهارات عمر پس از آن بود که ترامپ در حین یک تظاهرات تبلیغاتی عمر را تحقیر كرد و به دروغ اشاره كرد كه او آمریكایی نیست.

کد خبر 989866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha