آگاهی بخشی و افزایش حساسیت عمومی برای کنترل بیماری کرونا ضروری است

ثمینی با تاکید بر ضرورت آگاهی بخشی و افزایش حساسیت عموم جهت کنترل بیماری کرونا، گفت: رسانه ها با اطلاع رسانی، حساسیت جامعه را نسبت به پروتکل های بهداشتی افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمود ثمینی» امروز(14 آبان) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: رسانه ها در شرایط کنونی با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، حساسیت مردم را نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی افزایش دهند. 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: در شرایطی که لرستان و بسیاری از استان های دیگر در شرایط حاد کرونا قرار دارند، رسانه ها، مطبوعات و نشریات استان با دغدغه بیشتر نسبت به اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و افزایش حساسیت عمومی در جهت اجرای مصوبات ستادهای ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا اقدام نمایند.

 

وی با تقدیر از زحمات کادر درمانی استان افزود: بنا بر گزارشات واصله و اعلام دانشگاه علوم پزشکی، متاسفانه ظرفیت بیمارستان ها در استان پاسخگوی حجم مبتلایان نیست و ضرورت دارد مردم از حضور در مراکز پرخطر، تجمعات گسترده، برگزاری مراسمات عزاداری، عروسی و تردد های غیر ضروری پرهیز نمایند و در زمینه رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی، اصول فاصله گذاری اجتماعی و استفاده مداوم از ماسک اقدام کنند . 

 

ثمینی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی مکلفند نسبت به اجرا کردن مصوبات ستاد ملی و استانی اقدام کنند و در راستای اعمال مصوبه حضور ۵۰ درصدی کارکنان در محل کار اقدام لازم را بعمل آورند.

 

وی خاطرنشان کرد: مصوبات شورای اطلاع رسانی در تمامی نقاط استان لازم الاجراست و بر اساس مصوبه ی قبلی شورا، مدیران دستگاه های اجرایی استان می بایست شکایت خود نسبت به رسانه ها را قبل از ارجاع به دستگاه قضایی، از طریق شورای اطلاع رسانی پیگیری کنند و عدم رعایت این مصوبه غیر قانونی است.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان اظهار کرد: همراهی و مشارکت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور غیر ضروری در جامعه مهم ترین راه کنترل و مهار بیماری کرونا و پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس منحوس است.

کد خبر 989870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha