نقشه مهندسی فرهنگی فارس به مرحله اتاق فکر رسیده است

سهرابی گفت: نقشه مهندسی فرهنگی فارس به مرحله اتاق فکر رسیده است و از صاحب‌نظران فرهنگی خواسته شده تا کمبودها و پیشنهادها را در این زمینه برای بررسی و ویرایش نهایی به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی فارس تا ۲۵ آبان بفرستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (چهارشنبه 14 آبان) با اشاره به روز فرهنگ عمومی به خبرنگاران گفت: تمامی اشتراکات مردمان یک سرزمین در فرهنگ خلاصه می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: فرهنگ های خرد و کلان در حوزه فرهنگ مطرح می شود و فرهنگ، حوزه خانواده و جامعه را در بر می گیرد و همچنین مکتب و مذهب را نیز شامل می شود.

وی اضافه کرد: لازم است تا در میان تعامل، تهاجم، رشد تکنولوژی، زیاده‌خواهی و خوی استعماری و استکباری جهان سلطه، فرهنگ‌های خُرد و کلان مردم خویش را بشناسیم و نظم دهیم.

سهرابی تاکید کرد: همچنین باید به رفع خرافات پرداخته شده و از ظرفیت اندیشمندان، فرهنگ ‌وران و نخبگان فرهنگ‌های کلان و خُرد در حوزه فرهنگ استفاده شود.

وی با اشاره به بررسی نقشه مهندسی فرهنگی فارس بیان کرد: در یک سال گذشته، شورای فرهنگ عمومی فارس به بررسی نقشه مهندسی فرهنگی فارس پرداخته است و نقشه مهندسی فرهنگی فرصت مطلوبی  برای بررسی و شناسایی جایگاه فرهنگی، نقاط ضعف و قوت، ظرفیت‌های کنونی و پیش رو و ... به ما می‌دهد.

سهرابی ادامه داد: تلاش می کنیم تا همزمان با رسیدن در سده 1400 به برنامه‌ریزی برای پیشرفت و بالندگی بیش از پیش فارس فرصت مطلوبی به دست آوریم.

وی از به اتاق فکر رسیدن نقشه مهندسی فرهنگی فارس خبر داد و بیان کرد: از صاحب‌نظران فرهنگی خواسته شده تا کمبودها، پیشنهادها و ... را در این زمینه برای بررسی و ویرایش نهایی به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی فارس تا 25 آبان بفرستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام کرد: تمامی افراد می‌توانند پیشنهادهای خود را به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی فارس به آدرس شیراز، کوی زهرا، ساختمان شماره 2 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و یا ادرس اینترنتی shorayefarhang.fars@farhangmail.ir ارسال کنند.

کد خبر 989946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha