آمار مبتلایان کرونا در شاهرود ومیامی از میانگین کشوری بالاتر است

چمن مبتلایان کرونا درشهرستان های شاهرود ومیامی را بالاتراز میانگین کشوری عنوان کردوگفت: بر اساس گزارش و آمارها دراین شهرستان ها به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک هزار و ۱۸۳ نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان،« رضا چمن» در جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد استانی مقابله با کرونا استان سمنان از بستری بودن ۲۴۸ نفر به دلیل ابتلاء به کرونادر مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبردادوگفت: از این تعداد ۳۳ نفر در بخش‌های ویژه و آی سی یو قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تعداد کل مراجعه به مراکز درمانی با تشخیص کرونا در بیمارستان‌های این دانشگاه را ۹ هزار و ۲۳۵ نفر ذکر کردوافزود: دو هزار و ۶۵۴ نفر در بخش‌های اختصاصی بستری شدند.

 

وی با بیان اینکه میزان نرخ ابتلاء به این بیماری در مجموعه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، تقریباً یک و نیم برابر نرخ کشوری است اضافه کرد: در شهرستان‌های شاهرود و میامی بر اساس گزارش و آمارها، به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک هزار و ۱۸۳ نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند که این آمار نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

 

چمن با اشاره به فوت ۱۳۷ نفر در شهرستان‌های زیرمجموعه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به دلیل ابتلاء به کرونا از ابتدای شیوع همه‌گیری کرونا تاکنون، اظهار داشت: این دانشگاه در شاخص‌های اقدامات مؤثر در حوزه مقابله با این بیماری نسبت به میانگین کشوری، در وضعیت مطلوب‌تری قرار دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود میانگین سن فوت‌شدگان براثر ابتلاء به این بیماری در کل کشوررا  ۶۷ سال اعلام کردوافزود: این عدد در شاهرود، ۷۳ سال است.

 

وی بابیان اینکه درصد فوت به بستری در مجموعه تحت مدیریت این دانشگاه ۹ درصد است که این نرخ در کشور ۱۳ درصد است اضافه کرد: به‌واسطه استقرار دو دانشگاه علوم پزشکی در استان سمنان و وضعیت مطلوب و گسترده‌تر نظارت و پوشش اقدامات این دو مجموعه در سطح استان، آمار شناسایی و گزارش دهی جامع‌تر و کامل‌تر بوده و شرایط بحرانی نیز مشهودتر است.

کد خبر 989980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha