محدودیتی برای تامین آب اراضی کشاورزی شهرستان دهلران نداریم

مدیر عامل آب منطقه ای ایلام گفت: مشکلاتی در تامین آب اراضی کشاورزی دشت عباس، عین خوش و فکه وجود داشت و در حال حاضر محدودیتی برای تامین آب اراضی کشاورزی شهرستان دهلران نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، «علی پور احمد» در نشست بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستان دهلران، اظهار کرد: با مساعدت شرکت مدیریت منابع آب ایران، آب مورد نیاز در اختیار استان قرار گرفته و محدودیتی برای تامین آب طرح 50هزار هکتاری در مناطق دشت عباس، عین خوش و فکه وجود ندارد.

 

وی گفت: سهمیه شهرستان دهلران از طرح سامانه گرمسیری 4هزار و 700هکتاراست و برابر بخشنامه ارسالی امکان افزایش تخصیص آب وجود ندارد.

 

مدیر عامل امور آب استان ایلام تصریح کرد: برای تحت پوشش قرار دادن اراضی بیشتر کشاورزی شهرستان، از آب تخصیص یافته باید کار کارشناسی انجام شود تا در صورت امکان و جلب موافقت های مورد نیاز با آب انتقالی به شهرستان، سطوح بیشتری از اراضی کشاورزی منطقه تحت پوشش قرار گیرد.

 

پوراحمد به مشکلات تامین آب پتروشیمی دهلران هم اشاره کرد و افزود: از سد دویرج 21میلیون متر مکعب به این طرح اختصاص داده شده است و با بهره برداری از سد این آب مورد نیاز را به موقع تحویل می دهیم.

 

وی خاطرنشان کرد: سد دویرج علاوه بر تامین آب مورد نیاز پتروشیمی دهلران، 11هزار هکتار از اراضی کشاورزی موسیان را تحت پوشش خود دارد و انتظار می رود کشاورزان نیز در بحث حقابه همکاری لازم را داشته باشند تا ما بتوانیم مشکلات و موانع سد راه اختصاص آب به کشاورزان را مرتفع کنیم.

 

کد خبر 989997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha