احتمال افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

کلانتری از افزایش ۱۰۰ درصدی ابتلا به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت یک ماه گذشته خبر داد و گفت: با توجه به افزایش شمار مبتلایان و افراد بستری باید شاهد مرگ و میرهای بیشتر در طی دو تا چهار هفته آینده باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۱۴ آبان) در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ابتلا، مراجعه و بستری به کرونا در سطح استان افزایش یافته که این وضعیت میزان مرگ و میر را طی یک و دوهفته آینده بیش از پیش افزایش خواهد داد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم اکنون حفظ سلامت مردم اولویت همه ما است که باید با انسجام و اتحاد به فکر سلامتی مردم باشیم.


وی تصریح کرد: برای رسیدگی به بیمارستان‌های استان سه اکیپ به شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران و بویراحمد اعزام شده است.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سه بیمارستان در شهرستان گچساران با ۳۰۴ تخت بستری آماده است که از این تعداد تخت ۱۵۲ تخت هم اکنون اشغال است.


کلانتری تاکید کرد: بیمارستان نرگسی گچساران ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۸۰ درصد تجهیزات این بیمارستان خریداری شده که باید به سرعت نصب و تکمیل شوند همچنین بیمارستان لیکک در حال پیگیری است که باید در راه اندازی آن سرعت داده شود.


وی ادامه داد: ابتلا، مراجعه و بستری به کرونا در سطح کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافته که این وضعیت میزان مرگ و میر را طی یک و دوهفته آینده بیش از پیش افزایش خواهد داد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی یک ماه اخیر نسبت به یک ماه گذشته ۱۰۰ درصد افزایش ابتلا به کروناویروس در سطح استان داشته‌ایم که باید محدودیت‌هایی اعمال شود و باید جلسات کمتر و با تعداد حاضرین کم برگزار شود تا زمانی که همه پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم مشکلاتمان بیشتر خواهد شد.

کلانتری تصریح کرد: با این وضع طی دو هفته آینده مرگ و میر کرونایی در سطح کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از میزانی خواهد بود که تاکنون بوده است.


وی اظهار کرد: باید محدودیت‌های کرونایی را در سطح استان حداقل طی دو هفته افزایش دهیم و مردم نیز مشارکت و همکاری کنند و در صورتی که کسی همراهی نکند و دستورالعمل‌ها را رعایت نکند طبق قانون با متخلفان کرونایی برخورد می‌شود.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: باید امکانات و تجهیزات استان کهگیلویه و بویراحمد را افزایش دهیم و با این وضع در صورتی که رعایت نکنیم جوابگوی این موج از کرونا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد نخواهد بود و باید همه مراکز و مشاغل دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و جلسات را کاهش دهیم.


کلانتری تاکید کرد: باید با داروخانه‌هایی که ماسک بیشتر از قیمت هزار و ۳۰۰ تومان می‌فروشند طبق قانون از طریق مراجع قضایی برخورد شود و داروخانه‌هایی که به قیمت یک هزار و ۳۰۰ تومان یا پایین‌تر می‌فروشند نیز مورد تجلیل قرار گیرند.

کد خبر 990064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha