شمار مبتلایان به کرونا در آستارا روبه افزایش است

صابر با بیان اینکه شمار مبتلایان به کرونا در آستارا روبه افزایش است، گفت: مردم و اصناف در رعایت پروتکل های بهداشتی کم کاری کرده و نسبت به کرونا ویروس حساسیت نشان نمی دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«عباس صابر» امروز(چهارشنبه، ۱۴ آبان) در جلسه ستاد مقابله با کرونا که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد از اصحاب رسانه خواست مردم را به رعایت توصیه های بهداشتی و جدی گرفتن کرونا دعوت کنند.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه وضعیت این شهرستان از لحاظ کرونا قرمز است، افزود: شمار مبتلایان به کرونا در آستارا روبه افزایش است.

 

وی با اشاره به اینکه افزایش شمار مبتلاین به کرونا و ادامه این روند کاهش تاب آوری کادر درمانی را به دنبال دارد، تصریح کرد: با رعایت پروتکل ها و توصیه های بهداشتی یارویاور کادر درمان بوده و از بار زحمتی که این عزیزان می کشند، بکاهیم.

 

صابر با انتقاد از اینکه مردم و اصناف در رعایت پروتکل های بهداشتی کم کاری کرده و نسبت به بیماری کرونا ویروس حساسیت نشان نمی دهند،گفت: دستگاه های ذیربط با اصنافی که در شهرستان آستارا پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند در وهله اول تذکر و اگر رعایت نکردند در مرحله تعطیلی موقت را در دستور کار قرار داده و در صورت تکرار واحد صنفی متخلف را پلمپ کنید.

 

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا بر پایش و نظارت بر مدارس تاکید کرد و افزود: ضدعفونی مدارس باید به صورت مستمر باشد.

 

صابر با اشاره به اینکه برگزاری هرگونه نمایشگاه، سمینارها و همایش ها منوط به اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی گیلان و ستاد کرونای استانی است، خاطرنشان کرد: با توجه به آمارها وضعیت آستارا از وضعیت عادی خارج شده و برای کنترل و ریشه کنی بیماری کرونا نیازمند همکاری مردم هستیم.

 

*مردم در آستارا کمتر از ماسک استفاده می کنند

«نظام عباسی» نیز در این جلسه،اظهارکرد: از ۹۸ بیماری که در مهرماه تست کرونای آنها مثبت بود، هفت نفر جان باختند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با بیان اینکه پیش بینی می شود آمار مبتلاین به کرونا در آبان ماه به ۲۰۰ نفر در این شهرستان برسد، افزود: در آبان ماه تاکنون فوتی در شهرستان آستارا نداشته ایم.

 

عباسی خاطرنشان کرد: متاسفانه مردم در آستارا کمتر از ماسک استفاده می کنند و انتظار از مردم این است پروتکل های بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند.

 

*پلمپ هفت واحد صنفی در بندر آستارا

«محسن آهنی» نیز در این جلسه، گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار ماسک در تجهیزات پزشکی و ۱۲ هزار در داروخانه ها موجود است.

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بندر آستارا افزود: به ۳۲۷ واحد صنفی با اشتغالزایی برای ۳۷۲ نفر که از تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا آسیب دیده بودند، ۳۴ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی دولت پرداخت شد.

 

آهنی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته هفت واحد صنفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده بودند، پلمپ شدند.

 

 

کد خبر 990065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha