توجه به پیوست فرهنگی در تمامی فعالیت‌ها  ضروری است

ملانوری با تاکید بر ضرورت توجه به پیوست فرهنگی در انجام همه فعالیت‌ها، گفت: خراسان جنوبی به لحاظ وسعت، سومین استان پهناور کشور است و به همین اندازه هم می‌تواند محل کار و خدمت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری شمسی»  صبح امروز (15 آبان) در دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به شرایط استان و شرق کشور صلاح ندانستم پس از ابلاغ حکم در تهران بمانم تا تودیع و معارفه رسمی در هفته آینده برگزار شود.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بهره گیری از قابلیت همه اقشار و گروه ها در اولویت کار است، گفت: با توجه به نگاه شخصی و تأکید رئیس جمهور باید در انجام همه امور، مشی اعتدالی داشته باشیم و با بهره گیری از شیوه ای معتدل به مردم خدمت کنیم.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال پایانی عمر دولت قرار داریم، اقدامات و پروژه های گذشته را با همان انگیزه و البته با سرعت بیشتری پیش می بریم تا مردم از آن منتفع شوند.

 

ملانوری شمسی با تأکید بر این که بنده با این نگاه که تنها ۷-۸ ماه استاندار باشم به خراسان جنوبی نیامده ام، افزود: اگر چه مقدرات را نمی توان پیش بینی کرد اما با نگاهی بلند مدت کارها را پیش خواهیم برد.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با بیان برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود و ریل گذاری امور برای آینده استان، گفت: خراسان جنوبی دارای ظرفیت های منحصر به فرد و بکری است و با وجود این که بخش هایی از استان، عنوان محرومیت را بر خود دارند اما در این منطقه، منابعی داریم که اگر از آن به درستی استفاده شود، می توانیم در راستای توسعه خراسان‌جنوبی گام برداریم.

 

وی با بیان اینکه  نیروی انسانی متخصص و متعهد از بزرگترین منابع توسعه است، عنوان کرد: خوشبختانه خراسان جنوبی به لحاظ داشتن شخصیت های برجسته در زمینه های علمی، دینی، مذهبی، فرهنگی، مدیریت و اجرا زبانزد و صاحب نام است.

 

ملانوری شمسی بیان کرد: معادن و ذخایر معدنی نیز از دیگر فرصت ها برای توسعه به شمار می روند و خراسان جنوبی به جهت وجود ذخایر مس، طلا، کرومیت، ذغالسنگ و... به بهشت معادن مشهور است.

 

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه توسعه صنايع فرآوری و ایجاد ارزش افزوده در حوزه معادن می تواند به تولید سرمایه و افزایش اشتغال بینجامد، افزود: جایگاه خراسان جنوبی در تولید زرشک، عناب، زعفران، گندم و جو نیز بسیار ارزشمند است.

 

وی با اشاره به اینکه با توجه به مشکل کم آبی در استان، عملیاتی کردن طرح های جایگزین همچون کشت های گلخانه ای در برنامه قرار دارد، گفت: بزرگترین مرز مشترک کشور با افغانستان، وجود چهار بازارچه مرزی و همسایگی با پنج استان، ظرفیت های بسیار خوبی برای تجارت و بازرگانی است.

 

ملانوری شمسی  از جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری استان خراسان جنوبی نیز به عنوان فرصت هایی برای توسعه یاد کرد که می بایست در گردشگری سلامت علمی، تاریخی و... مورد توجه قرار گیرد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در انجام همه فعالیت ها باید پیوست فرهنگی مدنظر قرار گیرد، افزود: بنا به توصیه مقام معظم رهبری، بدون توجه به فرهنگ منطقه، نمی توان کاری انجام داد، چرا که فرهنگ هر جامعه، پایه و اساس آن است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه خراسان جنوبی به لحاظ وسعت، سومین استان پهناور کشور است و به همین اندازه هم می‌تواند محل کار و خدمت باشد، گفت: در سایه همدلی و تعامل و همفکری می توانیم توسعه همه جانبه و پایداری را برای استان رقم بزنیم.


 

کد خبر 990124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha