۴۰ نفر در خراسان جنوبی منتظر دریافت پلاسما/  ذخیره استان صفر شد

میری مقدم با بیان اینکه هم اکنون ذخیره پلاسما در استان خراسان جنوبی صفر است، گفت: ۴۰ نفر در انتظار دریافت پلاسما در بیمارستان های استان هستند.

«ابراهیم میری مقدم»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، اظهار کرد: در هفت ماهه نخست سال 98، 16 هزار و 231 نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کرده بودند که از این تعداد، 11 هزار و 815 نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

 

 

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته 72.8 درصد از مراجعه کنندگان موفق به اهدای خون شدند؛  گفت: از این تعداد 694 نفر بانوان و 11 هزار و 121 نفر هم مرد بودند.

 

 

 

میری مقدم یادآور شد در سال گذشته 105 واحد پلاکت فریزیس اهدا شد.

 

 

وی با بیان اینکه در هفت ماهه امسال 14 هزار و 766 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردند، گفت: از این تعداد 12 هزار و 54 نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

 

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی از افزایش 2 درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در هفت ماهه نخست امسال 81.6 درصد و در هفت ماهه سال گذشته 72.7 درصد از مراجعه کنندگان موفق به اهدای خون شدند.

 

 

 

میری مقدم از افزایش اهدای خون توسط بانوان خبر داد و گفت: اهدای خون توسط بانوان 2.3 درصد افزایش یافته، اما اهدای خون  توسط آقایان 2.3 درصد کاهش داشته است.

 

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال 385 واحد پلاکت فرزیس اهدا شده است.

 

اهدای ۲۶۸ پلاسما در خراسان جنوبی

 

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی از اهدای 268 واحد پلاسما از بیماران بهبود یافته کرونا خبر داد و بیان کرد: آمار اهدای پلاسما از اول مهرماه تا 13 آبان ماه 150 واحد بوده است.

 

 

 

میری مقدم با بیان این مطلب که هم اکنون ذخیره پلاسمای خون در استان خراسان‌جنوبی صفر شده است، اعلام کرد: 40 نفر در انتظار دریافت پلاسما در بیمارستان های استان هستند.

 

 

 

وی بیان کرد: بیماران بهبود یافته ۲۸ روز پس از بهبودی، می توانند برای اهدا پلاسمای خود در راستای کمک به دیگر هم استانی‌های گرفتار کمک کنند.

 

 

 

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی در پایان تصریح کرد: با توجه به نیاز مبرم به ذخیره حداقلی از پلاسمای خون در فصل زمستان،  از بهبود یافتگان کرونا درخواست داریم برای اهدای پلاسمای خود همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 990187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha