برخورد قاطع و سخت با متخلفان اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونا

استاندار خراسان شمالی گفت: محور تمام تصمیمات ما در ستاد مدیریت کرونا، سلامت و رعایت پروتکل های بهداشتی است لذا برخورد قاطع و سخت با متخلفان اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونا انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدعلی شجاعی» امروز پنج شنبه (15 آبان ماه) در نشست مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه در خصوص بیماری کرونا آنچه که باید در قالب توصیه و اطلاع رسانی باشد، طی هشت ماه گذشته صورت گرفته است، بیان کرد: آنچه که ایجاد مشکل می کند آن افرادی هستند که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

 

استاندار خراسان شمالی با اشاره به تشکیل قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با تأکید بر اینکه مصوبات این قرارگاه لازم الاجراست، اظهارکرد: در استان هم باید تمام مصوبات اجرایی شود و در مقابل افرادی که قوانین را رعایت نمی کنند، اعمال قانون کنیم.

 

وی تصمیمات اتخاذ شده ای که بر محور سلامت و جان مردم نباشد را اشتباه خواند و گفت: اصلا مهم نیست هر تجمعی با چه عنوان باشد وقتی تجمع ممنوع می شود، همه ملزم به اجرای این قانون هستیم و هیچ کس حق ندارد تجمع ایجاد کند.

 

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه به طور متوسط برای هر فرد مبتلا به کرونا که بستری می شود به غیر از هزینه خانواده حدود ٢٠ میلیون تومان برای دولت هزینه دارد، تصریح کرد: تاکنون در استان ٨۶ میلیارد تومان برای درمان بیماران کرونایی هزینه شده پس باید همه تلاش کنند با رعایت نکات بهداشتی، بار هزینه ها کاهش یابد.

 

وی با بیان اینکه همه متوجه شرایط سخت موجود هستند اما این دلیلی برای عدم رعایت پروتکل های بهداشتی نیست، افزود: ضمانت اجرایی مصوبات یعنی جدیت بخش های دولتی و خصوصی برای عدم ارائه خدمت به افرادی که پروتکل ها و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند.

 

شجاعی با تأکید بر اینکه کار ما توصیه و ارشاد نیست و ما باید مصوبات را اجرا و با متخلفان برخورد کنیم، افزود: هیچگونه تجمعی نباید در استان شکل بگیرد.

 

جمع بندی اولویت کسب و کارها برای حل مشکلات و پرداخت تسهیلات از سوی اتاق اصناف، احصاء تمام پروژه های عمرانی حوزه بهداشت و درمان برای اجرا و تسریع در روند بهره برداری، تفویض اختیار برای ارائه خدمات از سوی دستگاه های اجرایی به تمامی دفاتر پیشخوان و برخورد قاطع و سخت با متخلفان اجرای مصوبات ستاد کرونا از دیگر تأکیدات استاندار خراسان شمالی بود که به عنوان مصوبه اعلام شد.

 

وی همچنین خطاب به فرمانداران و مدیران دستگاه ها اعلام کرد: تا ۴٨ ساعت آینده گزارش مکتوب در خصوص میزان استفاده از خدمات الکترونیک و چگونگی افزایش ارائه این خدمات و نحوه فراهم سازی زیرساخت ها ارائه شود.

 

شجاعی همچنین با بیان اینکه تجمع در بانک ها برای ارائه خدمات ممنوع است، گفت: در صورت گزارش تخلف از سوی حراست استانداری با بانک متخلف برخورد قاطع و سختی خواهد شد.

 

استاندار خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه یکی از نگرانی های مردم مربوط به بیمه است، اظهارکرد: دانشگاه علوم پزشکی استان مصوبات مربوط به شورای عالی بیمه در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را جمع بندی و ارائه دهد.

 

 

کد خبر 990200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha