روز فرهنگ عمومی، فرصت مناسبی برای بازخوانی پرونده فرهنگ عمومی جامعه است

فاضلی، گفت: روز فرهنگ عمومی، فرصت مناسبی برای بازخوانی پرونده فرهنگ عمومی جامعه و رسالتی که از این بابت به عهده مسئولان قرار گرفته است، می باشد.

بهرام فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به روز فرهنگ عمومی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ضرورت انقلاب فرهنگی، براساس فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۳، شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت. این شورا وظیفة خطیر ساماندهی به وضعیت دانشگاه‌ها را به عهده داشت.

 

وی خاطر نشان کرد: پس از آن موضوع رسیدگی به وضعیت فرهنگی جامعه در آن شورا مطرح و بر اساس نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ریاست وقت شورای عالی انقلاب فرهنگی، مبنی بر توجه به فرهنگ عمومی مردم، پیشنهاد تشکیل شورای فرهنگ عمومی مطرح شد و سرانجام در سال ۱۳۶۴، به منظور تعیین اهداف، سیاست‌گذاری و هدایت فرهنگ عمومی کشور، شورای فرهنگ عمومی با وظایف مشخص شکل گرفت و به صورت رسمی از سال ۱۳۶۵ آغاز به کار کرد. سال ۱۳۹۲ که دوره هشتم فعالیت شورا می باشد، با آغاز به کار دولت تدبیر و امید از مرداد ماه سال مذکور شروع شده است.

 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: باید از طریق فرصت مناسب ایجاد شده بتوانیم در تلاشی هماهنگ و هدفمند برای ارتقاء سطح فرهنگ عمومی گام برداشته، شکوفایی عادات و روشهای نیکوی مردم مسلمان را پاس بداریم و در جهت تعالی ارزشها، آن چه در توان داریم خالصانه نثار کنیم.

 

فاضلی ضمن گرامیداشت روز فرهنگ عمومی ، افزود: مشارکت همگانی با تکیه بر ارزش های اسلامی برای اعتلای سطح فرهنگ و ویژگی های بارز فرهنگی ضروری است  و باید از آحاد مردم به ویژه فرهیختگان و صاحب نظران فرهنگی دعوت شود تا با تکیه بر آموزه های دینی در راستای تحقق آرمان های فرهنگی جامعه گام بردارند.

 

وی تصریح کرد: باید شورای فرهنگ عمومی کرمانشاه با درایت و دقت‌نظر همه اعضا و رهنمودهای حضرت آیت ا... علماء نماینده معزز ولی فقیه در استان بتواند گام‌های موثرتری را در مسیر اعتلای فرهنگی استان بردارد.

 

کد خبر 990241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha