پایان  برداشت کشت دوم برنج/۸۰ هزارتن راتون در گیلان برداشت شد

الماسی از پایان برداشت راتون در ۹۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از شالیزارهای گیلان خبرداد و گفت: شالیکاران ۸۰ هزار تن شلتوک برداشت کردند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مسعود الماسی» امروز( پنج شنبه ۱۵ آبان ) در جمع خبرنگاران از پایان کشت دوم برنج در گیلان خبر داد و اظهار کرد: امسال کشت و پرورش راتون در ۹۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از شالیزارهای گیلان انجام شد.

 

رییس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شالیکاران حدود ۸۰ هزار تن شلتوک راتون به ارزش اقتصادی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در گیلان برداشت کردند گفت: سال گذشته در ۸۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان پرورش راتون انجام گرفت که ۷۶ هزار تن راتون به ارزش اقتصادی ۸۳۶ میلیارد تومان برداشت شده است.



الماسی اذعان کرد: کشت دوم در سایر محصولات شامل پاچ باقلا، باقلا برکت، سبزیجات برگی و غده ای و شبدر در ۳۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان انجام شد که پیش بینی می شود ۴۰۰ هزار تن محصول به ارزش اقتصادی ۲ هزار میلیارد تومان برداشت شود.



وی ادامه داد: شالیکاران استان گیلان، با پرورش برنج راتون پس از برداشت برنج و نیز کشت و کار محصولات ثانویه در اراضی شالیزاری باعث توسعه کشت دوم و رونق تولید می شود.



رییس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در نیمه دوم سال، بسیاری از کشاورزان گیلانی تقریبا بیکارند افزود: با کشت دوم شالیزارها از بیکاری در آمده و درآمد خوبی کسب می کنند درآمدی که می تواند هزینه های آماده کردن شالیزارها و کشت و کار برنج را در بهار و تابستان تامین کند.



الماسی خاطرنشان کرد: تقریبا تمامی ارقام کیفی و محلی برنج رایج در استان گیلان از استعداد راتون زایی خوبی برخوردارند. 


کد خبر 990268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha