سپاه و بسیج در پی فرمان اخیر امام خامنه ای برای کمک به کادر درمان با قوت بیشتر به صحنه آمد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به فرمان اخیر امام خامنه ای در خصوص مبارزه با کرونا؛ از ایجاد تفاهم نامه با علوم پزشکی، تجهیز فضاهای پیش و پس بیمارستانی، کنترل ترددها و...خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین معروفی پنجشنبه (15 آبان) در مورد اقدامات جدید سپاه ثارالله در مقابله با ویروس کرونا گفت: یکی از موضوعات جدی که دنیا و کشور درگیر آن است، حوزه ویروس کرونا و نحوه مقابله با آن است.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که مسئولین، نظام سلامت، ستاد مقابله با ویروس کرونا و مردم باید رعایت کنند، حوزه پیشگیری است؛ افزود: سپاه و بسیج از روز ابتدای شیوع کرونا {اوایل اسفند ماه سال گذشته} پای کار بود و الان نیز قرارگاه امام رضا(ع) در سراسر کشور فعال است.

 

 

وی اظهار کرد: قرارگاه ما هر هفته در سطح استان کرمان و شهرستان ها فعال است و جلسات متعددی با دانشگاه علوم پزشکی کرمان دارد که خود بنده جلساتی با دانشگاه علوم پزشکی داشتم و کارگروه مشخص شده و اعلام کردیم ما به عنوان سپاه و بسیج استان با همه توان در خدمت هستیم.

 

 

 

سردار معروفی با بیان اینکه امروز فرمانده، میدان دار و هدایت کننده حوزه مقابله با ویروس منحوس کرونا، دانشگاه های علوم پزشکی و نظام سلامت هستند، خاطر نشان کرد: ما اعلام آمادگی می کنیم و همانطور که در کمک مومنانه، حوادث غیرمترقبه از جمله سیل و زلزله، در ساخت خانه محرومین، در آبرسانی، در جهیزیه و ازدواج آسان و اشتغال کوچک کنار مردم هستیم، قطعاً سلامت مردم اولویت اول ما بوده و از هر چیزی برای ما مهم تر است.

 

 

 

وی گفت: تفاهم نامه ای بین ما و دانشگاه علوم پزشکی هم آماده شده که احتمال دارد تا چند روز آینده رسانه ای بشود و یک تفاهم نامه فی مابین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت آماده شده لذا آمادگی داریم که این موضوعات را با جدیت پیگیری کنیم.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: اولین موضوعی که برای پیشگیری نیاز داریم اینکه در تمام استان 24 سوله ورزشی صالحین یا 9 دی را برای 30 تا 50 تخت بیمارستانی تجهیز کنیم تا بنا به نیاز پیش بیمارستانی و پس بیمارستانی برای قرنطینه استفاده شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه در تفاهم نامه ای که بین سپاه، بسیج و وزارت بهداشت، آمادگی طرح غربالگری را داریم که کمک کنیم و اعلام آمادگی کردیم، ادامه داد: در بحث قرنطینه و کنترل شهر به همه نیروها اعلام کردیم و فرماندهان آماده کار هستند و در بحث بستن گلوگاه ها بنا به نیاز آمادگی داریم تا به نیروی انتظامی کمک کنیم.

 

 

سردار معروفی گفت: یک فراخوان برای تمام پزشکان، پرستاران و بیماربران بسیجی دادیم و اعلام آمادگی کردند تا در تمام شهرستان ها در صورت نیاز، اعلام و درخواست مجموعه نظام سلامت در استان، در اختیار مجموعه نظام سلامت قرار بگیرند و همچنین در بحث ضدعفونی معابر هم بسیج صددرصد  پای کار است.

 

 

وی افزود: در بحث تولید ماسک هم در صورت کمبود، ما 154 کارگاه تولید ماسک بسیجی و انقلابی داشتیم که امروز بخشی از آن ها فعال هستند و اگر نیاز باشد همه آن ها آمادگی مجدد دارند تا در اختیار مردم عزیز و نجیب قرار دهیم.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ما با تمام توان آماده هستیم و در کنار مردم قرار می گیریم و تا زمانی که نیاز باشد، سعی می کنیم کنار مردم با تمام وجود خود کمک کنیم اما از مردم استدعا داریم که مراعات کنید یعنی فاصله گذاری و مسائل بهداشتی فردی را رعایت بکنید و سفرها، مهمانی و گردش غیرضروری را نروید تا از این پیک عبور کنیم.

 

 

 

وی ادامه داد: واقعاً ما نگران هستیم وقتی در روز 17 نفر از مردم استان جان خود را از دست می دهند؛ ببینید چه فشاری هم به مردم، هم به خانواده و هم به مجموعه کادر درمان می آید لذا خودمان باید رعایت کنیم و غیرضرور بیرون نرویم، حتی برای خرید تا بتوانیم به فضل الهی از این وضعیت کشور و استان عبور کنیم.

کد خبر 990271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha