تولید هفت هزار کلیپ آموزشی توسط هیئت ورزش همگانی فارس با محوریت ورزش در خانه

پاک فطرت گفت: با فضاسازی و استفاده بهینه و سریع از فضاهای اجتماعی و مجازی، هیئت ورزش های همگانی استان با تشکیل گروه های فنی و کارشناسی از اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت تعداد هفت هزار کلیپ آموزشی، ورزشی، کارگاهی، مسابقات و ورزش در خانه تولید کرد.

«سیروس پاک فطرت» با اشاره به پیشگام بودن هیئت ورزش های همگانی استان فارس در مبارزه با کرونا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز گفت: از اسفند سال ۹۸ که شهرها رنگ و بویی کرونایی به خود گرفت هیئت ورزش های همگانی استان فارس که رسالت سلامت مردم را به عهده دارد طی جلسه ای فوق العاده نسبت به تشکیل ستاد بحران کرونا فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس هیئت ورزش های همگانی استان فارس ادامه داد: متاسفانه تاثیر مخرب کرونا، وضعیت سلامت جسمانی تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی حرفه‌ای افراد راه تحت تاثیر قرار داده و در واقع جهان را با شوک بزرگی مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: از این رو ضرورت مشارکت های ورزش های همگانی با مدیریت فدراسیون اداره کل ورزش و جوانان بیش از هر زمان  احساس شده و نیاز بود هیئت همگانی با تمام توان و قابلیت های خود به صحنه بیاید تا در کنار کادر سلامت و بهداشت جامعه، پیشگیری را مقدم بر درمان بداند.

پاک فطرت تاکید کرد: بدین ترتیب با فضاسازی و استفاده بهینه و سریع از فضاهای اجتماعی و مجازی، هیئت ورزش های همگانی استان با تشکیل گروه های فنی و کارشناسی از اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت تعداد هفت هزار کلیپ آموزشی، ورزشی، کارگاهی، مسابقات و ورزش در خانه تولید کرد.

وی ادامه داد: حدود ۶۵ رشته ورزشی در حین کرونا و پس از کرونا فعال بودند که تاثیر بسزایی در ماندن مردم در خانه و جلوگیری از خروج آنان از خانه داشته است.

پاک فطرت اضافه کرد: در این مدت تمام تلاش برای جلوگیری از فقر حرکتی انجام شد و برگزاری کارگاه مجازی بین المللی طناب زنی ایران در فارس با حضور مدرسان بین المللی و اولین چالش بین المللی بسیار موثر و تاثیر گذار بود.

وی با اشاره به مشارکت در کمک های مومنانه گفت: در ایام نوروز و پس از آن، کمک‌های مومنانه اعضا و مدیران ورزشی و مربیان به مردم نیازمند، اقدامی خداپسندانه بود.

پاک فطرت ادامه داد: در موج دوم و سوم کرونا نیز اجرای طرح ملی پوشش سراسری «آماده باش» با هدف کاهش کم تحرکی و پیشگیری از کرونا انجام شد که در ارتقای سطح سلامت مردم بسیار موثر بود.

وی اضافه کرد: در این طرح از تمام ظرفیت های ورزشی همگانی در سطح استان استفاده شد و بیش از ۶۰۰ کلیپ شامل ویدیوی آموزشی، مدیتیشن گرافی، اینفوگرافی، بروشور و مسابقه مجازی، جشنواره، چالش و کارگاه ها برای جذب مخاطب برگزار شد.

پاک فطرت با اشاره به ارزیابی فدراسیون از عملکرد هیئت ورزش های همگانی استان فارس گفت: در ارزیابی فدراسیون از پویش «آماده باش»، استان فارس، 6 رتبه برتر و سه مقام قابل تقدیر را از آن خود کرد.

رئیس هیئت ورزش های همگانی استان فارس تصریح کرد: اجرای طرح موفق «آوای ورزش در همسایگی» با هدف ارتقای سطح سلامت شهروندان و جلوگیری از کم تحرکی در مجتمع های مسکونی بزرگ شیراز و بعضی شهرستان ها، گام موثری ایام شیوع کرونا بوده است.

 

کد خبر 990345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha