شهید سیرت‌نیا دغدغه‌مند کادرسازی برای انقلاب اسلامی بود

نورسته با اشاره به اینکه شهید سیرت‌نیا، علمدار جلهه فرهنگی استان گیلان بود، افزود: نگاه این شهید مدافع حرم به مسائل تربیتی به سبب دغدغه‌مندی ایشان در حوزه کادرسازی برای انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «مرتضی نورسته» شب گذشته (۱۵ آبان) در مراسم یادبود پنجمین سالگرد شهادت مدافع حرم، سید اسماعیل سیرت‌نیا که در گلزار شهدای رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه در شرایط حساس کشور و نگاه رهبری به گام دوم انقلاب، باید از منظرهای مختلف به سیره شهدا توجه کنیم، اظهار کرد: شهید سیرت‌نیا را می‌توان از نگاه دینی، اخلاقی، روحیه ایثار و شهادت و دغدغه خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی مورد بررسی قرار داد.

فرمانده سپاه ناحیه سلمان شهرستان رشت با بیان اینکه شهید سیرت‌نیا، علمدار جلهه فرهنگی استان گیلان بود، افزود: نگاه این شهید مدافع حرم به مسائل تربیتی به سبب دغدغه‌مندی ایشان در حوزه کادرسازی برای انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: شهید سیرت‌نیا همواره نوجوانان و جوانان را به خود جلب می‌کرد و با دلسوزی در حوزه‌های معرفتی، دینی و تربیتی با آنها در ارتباط بود.

فرمانده سپاه ناحیه سلمان شهرستان رشت با بیان اینکه شهید سیرت‌نیا در تسخیر قلوب بدون آلایش و دلسوز همه بود، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار زمانی اقدامات جهادی می‌کرد که در آن زمان، این ادبیات مرسوم نبود و با مجاهدت‌های خود، ذخایر اخروی برای خود باقی گذاشت.

در ادامه این مراسم، «روح‌الله الیاسی» با اشاره به اینکه شهید سیرت‌نیا به زمان حال خودش آگاه بود، تصریح کرد: خدمت به خلق خدا و برادری و رأفت این شهید بر همگان ثابت شده است.

همرزم شهید سیرت‌نیا با بیان اینکه شهید مورد اشاره همواره اصرار به انجام کار خود داشت، افزود: شهید بزرگوار تا در کار خیر، به نتیجه مطلوب نمی‌رسد، دست از آن کار بر نمی‌داشت.


وی خاطرنشان کرد: وقتی کسی دل را به شهدا بدهد و زندگی‌اش را فدای حضرت زهرا(س) کند، سرنوشتش با شهادت رقم می‌خورد.

الیاسی با اشاره به اینکه شهدا راه صدساله را یک شبه رفته‌اند، اذعان کرد: همه پدر و مادرهای انقلابی باید فرزندان خود را با توجه به سیره شهدا تربیت کنید.

گفتنی است، برای دیدن گزارش تصویری مربوط به یادواره شهید مدافع حرم «سید اسماعیل سیرت‌نیا» در گلزار شهدای رشت، اینجا کلیک کنید.

کد خبر 990389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha