روزانه ۳۰۰ کامیون کالا از مرز مهران به عراق صادر می شود

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: روزانه به طور متوسط ۳۰۰ کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شود.

«روح الله غلامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: در حال حاضر روند صادرات کالا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مرز مهران ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط ۳۰۰ کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شود، افزود: تمامی این کامیون ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

 

مدیرکل گمرک ایلام بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا هم‌اکنون قرنطینه‌های بهداشتی در مرز مهران فعال است و تیم‌های بهداشتی در این مرز برای غربالگری و پایش افراد آلوده و انجام اقدام‌های پیشگیرانه برای مقابله با بیماری‌ها حضور دارند.

 

وی ادامه داد: اقلام خوراکی، مصنوعات پلاستیکی، شیشه جات، قطعات و محصولات خودرویی، فولاد، سرامیک، کاشی و مصالح ساختمانی از جمله کالاهای صادارتی تجار ایرانی از گمرک مهران به آن سوی مرز است.

 

غلامی از  صادرات ۱۸۳ میلیون دلار کالا در نیمه نخست سال از مرز مهران خبر داد و گفت:  این میزان کالا با بیش از ۳۲۹ هزار تن از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

کد خبر 990427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha