تعلل دولت در اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان/ یک فوریت این طرح در  مجلس تصویب شد

کوچکی‌نژاد با اعلام اینکه یک فوریت طرح رتبه‌بندی معلمان در جلسه چند روز قبل مجلس تصویب شده است گفت: دولت در اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان تعلل می‌کند.

«جبار کوچکی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت ضمن انتقاد از اجرایی نشدن طرح نظام رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان و تعلل دولت نسبت به اجرایی کردن آن اظهار داشت: یک فوریت طرح رتبه‌بندی معلمان در جلسه چند روز قبل مجلس تصویب شده است و انتظار داریم به موقع عملیاتی شود.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس حمایت و پشتیبانی از جامعه فرهنگیان و معلمان را به ویژه در شرایط حال حاضر که با شیوع ویروس کرونا هم درگیر شده‌ایم را حیاتی خواند و عنوان کرد: فرهنگیان و معلمان به علت نوسانات اقتصادی و تورم با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند که این امر به هیچ عنوان شایسته نیست.

 

کوچکی‌نژاد با اعلام این موضوع که طرح رتبه‌بندی معلمان در حال حاضر به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شده است تصریح کرد: دولت در سال‌های اخیر و در لوایح بودجه برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان کاری انجام نداده است و نمی‌توان افزایش حقوق‌های مقطعی را گامی در راستای اجرای این طرح تلقی کرد.

 

وی ارتقا جایگاه معلمان و فرهنگیان کشور را از جمله کارکردهای مثبت اجرای طرح نظام رتبه‌بندی خواند و با بیان اینکه مجلس یازدهم بر روی قانونی کردن این طرح اصرار دارد ابراز داشت: ایجاد رقابت علمی از یک سو و افزایش هر چه بیشتر انگیزه بین معلمان و فرهنگیان از سوی دیگر از تبعات مثبت این طرح محسوب می‌شود.

 

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی فرهنگیان و معلمان با اجرای سیاست‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در یک راستا قرار دارد و تحقق آن الزامی است اذعان کرد: نظام رتبه‌بندی تاکنون به شکل کامل و درست در کشور اجرایی نشده است و مجلس یازدهم قصد دارد زمینه عملیاتی کردن آن را فراهم سازد.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تبدیل طرح رتبه‌بندی فرهنگیان به قانون را تنها راه حمایت مطمئن و قاطع از جامعه معلمان و فرهنگیان دانست و با بیان اینکه دولت در این صورت ملزم به اجرای قانون می‌شود گفت: اگر این طرح به قانون تبدیل شود دولت دیگر نمی‌تواند به هیچ شکل از اجرای آن خودداری به عمل آورد.

 

کوچکی‌نژاد یکی از مهم‌ترین تاکیدات نظام و مقام معظم رهبری را تقویت جایگاه دانشگاه فرهنگیان در کشور در راستای تامین تمام نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش از طریق آن دانست و خاطرنشان کرد: با اجرای نظام رتبه‌بندی انتظار داریم حقوق فرهنگیان و معلمان به درستی محقق و مشکلات آنان برطرف شود.


 

کد خبر 990440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha