مردم از گرانی های افسار گسیخته و بی منطق کالاها در رنج هستند

حجت الاسلام شمس الدین گفت: همه از گرانی های افسارگسیخته و بی‌منطق کالاها در رنج هستند که امیدواریم با مدیریت جدید وزارتخانه صمت و حضور سپاه و بسیج در کنار این وزارتخانه تاثیر مثبت آن را در سفره های مردم شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین » در خطبه های نماز جمعه امروز (جمعه ، 16 آبان) اظهار داشت: یکی از نابسامانی ها که در بخش اقتصاد می توان به آن اشاره کرد بحث قاچاق گوشت است که در داخل کشور انجام می‌شد. این قاچاق بعد از مدتی دوباره از سر گرفته شد و برای رفع کامل این معضل باید مدیریت قاطعی برای قطع دست قاچاقچیان صورت گیرد.

 

امام جمعه انزلی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تحرک بیشتر مسئولان در محورهای اقتصاد، امنیت و فرهنگ تصریح کرد: متاسفانه بخش اقتصادی جامعه با شرایط خاصی از جمله کاستی‌های اقتصادی و سوء مدیریت مواجه است.

 

وی افزود: مقام رهبری بر امنیت خارجی تاکید داشتند و خوشبختانه ما در وضعیت خوبی در این زمینه قرار داریم و قدرت ایجاد شده در خارج از کشور از قدرت موشکی و تسلیحات دفاعی ما نشات گرفته است. در بعد نظامی نیز شرایط خوبی داریم و دشمن از تعرض به خاک کشور ما هراس دارد.

 

حجت الاسلام شمس الدین خاطر نشان کرد: امروزه کشورهای جهان با جنگ سایبری سعی دارند زیرساخت ها و تاسیسات حساس یکدیگر را نشانه بگیرند که کشور ما خوشبختانه توانسته با توانایی و هوشیاری متخصصان جوان در این جنگ پیروز باشد.

 

وی با بیان اینکه در حوزه امنیت اطلاعاتی نیز کشورمان بسیار مقتدر است به طوریکه توانسته ضربات مهلکی به دشمنان وارد کند تصریح کرد: در خصوص امنیت داخلی هم مقام معظم رهبری بارها هشدار داده اند که مراقب نفوذ باشیم و تصمیماتی نگیریم که آب به آسیاب دشمن بریزد.

 

امام جمعه انزلی به اهمیت پرداختن به مقوله فرهنگ نیز اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری تاکید زیادی در این زمینه داشتند. گرچه اقدامات زیادی در این عرصه انجام شده اما این تلاش ها هوشمندانه نیست و با برنامه ریزی دقیق و اثرگذار انجام نمی شود.

 

وی با انتقاد از فیلم هایی که در شبکه های خانگی پخش می شود تاکید کرد: اقدامات ضد فرهنگی در دستگاه‌های فرهنگی آسیب های زیادی به فرهنگ جامعه وارد می کند که از جمله آن می توان به فیلم های خانگی اشاره کرد. این فیلم ها هیچ تناسبی با فرهنگ جامعه ما ندارند و موجب فساد و از هم پاشیدگی خانواده ها هستند .

 

شمس‌الدین با ابراز تاسف در خصوص فرهنگ که نه تنها وضعیت خوبی نداریم بلکه در حال پسروی هستیم اعلام کرد: این نشان می‌دهد که مسئولان راه زیادی برای رسیدن به نتیجه مطلوب دارند. اگر این مقوله مورد بی توجهی قرار گیرد تخریب بیشتری را در جامعه شاهد خواهیم بود.

 

خطیب جمعه انزلی خاطر نشان کرد: در مقوله فرهنگ باید هوشمندانه و با برنامه ای جامع حرکت کرد تا ایرانی قوی منطبق با اهداف اصلی نظام اسلامی که همانا رسیدن به حکومت صاحب الزمان (عج) است، داشته باشیم.

کد خبر 990464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha