عزم مجلس برای اصلاح قانون انتخابات/ حداقل سن نامزد ریاست‌ جمهوری ۴۰ سال شد

صفری ملک‌میان از تصویب کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس خبر داد و گفت: حداقل سن برای نامزدی ریاست‌ جمهوری در کشورمان ۴۰ سال تعیین شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» امروز(شنبه 17 آبان) در جمع خبرنگاران از اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و عزم مجلس برای تحقق این امر خبر داد و اظهار داشت: طبق اصلاحات انجام گرفته حداقل سن برای نامزدی ریاست‌ جمهوری در کشورمان 40 سال تعیین شد.

 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصویب کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: با توجه به پرسش‌ها و دغدغه‌هایی که همواره از انتخابات وجود دارد این کمیسیون اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا را در دستور کار خود قرار داد.

 

صفری ملک‌میان از برگزاری جلسات متعدد در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس برای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها خبر داد و تصریح کرد: کمیسیون در این راستا از دیدگاه کارشناسی برخی نهادها استفاده کرد و کلیات طرح اصلاح انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها در صحن علنی مجلس مورد اقبال نمایندگان قرار گرفت.

 

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه برخی نواقص و ایرادات در قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری برطرف شده است ابراز داشت: پس از تصویب کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات در صحن علنی مجلس، کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس جلساتی را برگزار کرد تا شائبه‌ها و نگرانی‌ها برطرف شود.

 

وی با بیان اینکه در قانون انتخابات اصلاح شده حداقل سن برای نامزدی ریاست‌ جمهوری 40 سال و حداکثر آن 70 سال پیش‌بینی شده است افزود: طبق اصلاحیه‌های انجام شده استانداران استان‌های بالای سه میلیون نفر می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند از طرفی انتظار داریم اتفاقات سال‌های گذشته در زمان ثبت‌نام کاندیداها دیگر تکرار نشود.

 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه ورود افراد بسیار زیادی از هر قشر و گروهی برای ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری موجبات نگرانی دلسوزان نظام را فراهم می‌کند عنوان کرد: با اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری کار شورای نگهبان هم کمی تسهیل شده و نگرانی‌ها در این بخش تسهیل می‌شود.

 

صفری‌ملک‌میان در مورد اینکه آیا به غیر از رجال سیاسی بانوان هم می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان شرکت کنند خاطرنشان کرد: در کلیات طرح اصلاح انتخابات ریاست جمهوری بانوان هم اگر شرایط لازم و مؤلفه‌های مورد نیاز را داشته باشند می‌توانند کاندید شوند و این موضوع از لحاظ قانونی هیچ اشکالی ندارد.

کد خبر 990513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha