اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در کراچی

​خانه فرهنگ ایران در کراچی به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع)، برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت هفته وحدت و ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع)، خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی اقدام به اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری از جمله همکاری در برگزاری سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، برگزاری جشن میلاد رسول الله(ص) و امام صادق(ع) و انتشار بیانیه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان فرانسه در واکنش به حمایت رییس جمهور فرانسه از اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص)، کرده است.

در مراسم جشنی که به مناسبت هفته وحدت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، سرکنسول، رییس خانه فرهنگ ایران و ایرانیان مقیم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فداحسین عابدی در  این مراسم ضمن بر شمردن ویژگی‌های چهارده گانه از اخلاق پیامبر(ص) گفت: سخن گفتن درباره ویژگی‌های اخلاقی رسول اکرم(ص) بسی دشوار است چرا که زبان از گفتن آن قاصر و قلم ها از بیانش عاجزند.

وی با بیان گوشه‌هایی از شخصیت والای پیامبر(ص) گفت: ایشان در مجلس دارای ادب، سکوتش دارای حکمت و حیای آن حضرت قابل توصیف نیست، زهد پیامبر با احدی قابل مقایسه نیست، فقیر و غنی در منظر آن حضرت هیچ تفاوتی با هم ندارند جز به تقوای الهی. همیشه حق بر زبانش جاری، لبخند بر لب و متواضع ترین مردم بود.

در این مراسم به کودکانی که طی هفته وحدت تعداد 5 سوره کوتاه از قرآن را حفظ کرده بودند، جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

همچنین، به مناسبت هفته وحدت و میلاد رسول اعظم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، مطالب دینی، پوستر، عکس و کلیپ‌های ویدیویی در فضای مجازی از جمله فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب و ... بارگذاری و بیانیه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان فرانسه در واکنش به حمایت رییس جمهور فرانسه از اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) در فضای مجازی نمایندگی فرهنگی کشورمان با ترجمه به زبان‌های انگلیسی و اردو منتشر شد.

این نمایندگی فرهنگی نیز اقدام به انتشار مقاله در دانشنامه ویکی پدیا در خصوص هفته وحدت، ساخت ۵ ویدیو، یک نمایشگاه عکس مجازی و ۷ پست تصویری با موضوعات مختلف اعم از نماهنگ، تواشیح، پیام تبریک به مناسبت این روزهای فرخنده، پیام مقام معظم رهبری به جوانان فرانسه، سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت وحدت اسلامی، دیدگاه برخی از رهبران مسلمان جهان در خصوص اهانت اخیر توسط مجله فرانسوی و رییس جمهور فرانسه به ساحت پیامبر(ص) و اشعار فارسی و ترجمه اردو آن به مناسبت ولادت پیامبر اسلام و امام جعفر صادق(ع) کرد.

الهام پوررضا محمودآباد

کد خبر 990568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha