کانون های مساجد باید هویت و میراث اسلامی را تبیین کنند

مروارید با اشاره به اینکه اعضای کانون های مساجد به عنوان پیش قراولان صیانت فرهنگی اسلامی و دفاع از کیان منسجم اسلامی هستند، گفت: کانون های مساجد موظف به تبیین هویت و میراث اسلامی که بین مسلمانان مشترک است، هستند.

به گزارش خبرگزاری شستان از مشهد، «جعفر مروارید» در دیدار با پرسنل ستاد کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه الحمدالله یک هویت منسجمی را در کانون های مساجد استان می بینیم که همدلی، همکاری مضاعف و انگیزه به وجود آورده است، گفت:مدیریت خوب باعث می شود که کانون های مساجد خراسان رضوی با ظرفیت های ویژه ای که دارند باعث اثرگذاری در سطح ملی شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در حوزه دانش افزایی اعضای کانون های مساجد باید قوی باشند، ادامه داد: در این خصوص باید کلاس های تئوری با همکاری حوزه علمیه و دانشگاه انجام شود تا به اهداف مورد نظر رسید.

 

وی با اشاره به اینکه باید اعضای کانون های مساجد را در حوزه های مختلف اعم از فراگیری زبان های عربی و انگلیسی و دیگر موضوعات روز قوی کرد، ادامه داد: اعضای کانون های مساجد به عنوان پیش قراولان صیانت فرهنگی اسلامی و دفاع از کیان منسجم اسلامی هستند.

 

مروارید اظهارکرد:اعضای کانون های باید بتوانند جنبه اتحاد جهان اسلامی را پیگیری کنند چرا که ما موظف هستیم هویت و میراث اسلامی که بین مسلمانان مشترک است و از شخصیت نورانی پیامبر(ص) آغاز می شود را تبیین و به آن مسلط باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه کانون های مساجد در دوره کرونا باید بازوهای سلامت در جامعه باشند، گفت:اعضای کانون های مساجد در بخش تربیتی نیازمند این هستند مسلط به نظریات روانشناسانه شوند، گفتگو با دیگری را یاد بگیرند و به مشکلات کنونی جامعه واقف و برای رفع آنها تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه مسجد جزء انکارناپذیر زندگی است، گفت:باید در بخش های تحولی مانند آمار و پایش فعالیت ها توجه داشت همچنین باید برای روی چشم انداز ده ساله خراسان رضوی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شود همچنین ارتباطات با نهادهای فرهنگی و اجتماعی هم بیشتر شود.

کد خبر 990784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha