روند صعودی کرونا در خراسان جنوبی/۳۱۰ بیمار جدید شناسایی شد

مهدی زاده گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۰ بیمار جدید کرونایی در خراسان جنوبی شناسایی شدند و ۱۱ نفر هم فوت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی زاده» عصر امروز (۱۷ آبان) در خصوص آخرین وضعیت آماری مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۴۵ آزمایش جدید کرونا در استان انجام شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه از این تعداد نمونه ۳۱۰ مورد مثبت جدید شناسایی شده است، عنوان کرد: این افراد شامل ۶۰ بیمار بستری در بیمارستان و ۲۵۰ مورد نمونه‌گیری سرپایی بوده است.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر ۴۷۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستانها بستری هستند.

 

مهدی زاده با اشاره به اینکه ۳۳۳ نفر مبتلا قطعی به کرونا هستند، گفت: ۴۹ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۱۵ نفر از این بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه وخیم است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته با ۱۱ مورد فوتی جدید، آمار فوتی‌های کرونا در استان به ۳۶۲ مورد افزایش یافته است.

 

وی در پایان افزود: بر اساس آخرین اطلاعات آماری، تعداد کل آزمایشات انجام شده در استان ۲۳ هزار و ۴۱ مورد بوده که هشت هزار و ۴۵۸ تست کرونا مثبت بوده است.


 

گفتنی است در حال حاضر ۶ شهرستان بیرجند، قاین، سرایان، طبس، فردوس و نهبندان در وضعیت مشکی یا بحرانی قرار دارند. شهرستان‌های درمیان، زیرکوه، بشرویه و سربیشه در وضعیت قرمز  هستند و تنها شهرستان خوسف در وضعیت نارنجی است.

 

بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت  استانهای یزد، خراسان جنوبی و آذربایجان غربی بیشترین میزان مرگ و میر کرونا طی هفته گذشته را داشته اند.

کد خبر 990787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha