دانشگاه آزاد اسلامی با ۳۶ هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه حضوری گیلان است

دوستار گفت: دانشگاه آزادگیلان دارای ۸۱۰ هیئت علمی و بیش از ۳۱ هزار دانشجو است که با ثبت نام ورودی‌های جدید به ۳۶ هزار نفر هم می‌رسد و بزرگترین دانشگاه حضوری استان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، «محمد دوستار» عصر امروز ( شنبه، 17 آبان) در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه آزاد اسلامی ماسال اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی است که با ورود انقلاب خدمات شایان توجهی در سراسر کشور و جهان در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری ارائه کرده است.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه دانشگاه آزاد یک دانشگاه اجتماعی است افزود: دانشگاه اجتماعی به این دلیل که رویکرد محلی دارد،  با نگاه مسئله محوری به موضوعات نگاه می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه هدف از راه‌اندازی دانشگاه آزاد این است که حضور در دانشگاه در شهرستان برای مردم ملموس باشد و صرفا جنبه آموزشی نداشته باشد گفت: این دانشگاه در سایر ابعاد توسعه اعم از توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... نقش ایفا می‌کند و نیازمند این است که دانشگاه ساختار اصلی خود را حفظ کرده و الزاماتی داشته باشد تا انتظاراتی که وجود دارد تحقق پیدا کند.

 

دوستار تصریح کرد:  ما دانشگاه آزاد را در استان به عنوان یک شبکه و مجموعه‌ای از حلقه‌های متصل می‌بینیم که به همدیگر مرتبطند و شاکله‌ای به نام دانشگاه آزاد اسلامی استان را شکل می‌دهند و همه حلقه‌های این زنجیر برای ما دارای اهمیت است زیرا اگر حلقه‌ای ازین زنجیر پاره شود کل شبکه آسیب می‌بیند.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد استان دارای 810 هیئت علمی و بیش از 31 هزار دانشجو است که با ثبت نام ورودی‌های جدید به 36 هزار نفر هم می‌رسد و بزرگترین دانشگاه حضوری استان محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: یک هزار و 500 هیئت علمی مدعو و 750 کارمند در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان فعالیت می‌کنند.

 

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ماسال در این 15 سال، پیشرفت و ارتقای لازم که از آن انتظار می‌رفت را نداشته است و انتظار می‌رود از ظرفیت خیرین شهرستان در ارتقای این دانشگاه استفاده شود.

 

دوستار با اشاره به اینکه دانشگاه باید در حوزه فرهنگی و اقتصادی شهرستان در کنار سایر سازمان‌ها نقش ایفا کرده و ملموس باشد افزود: دکتر اسلامی که از فرهیختگان علمی گیلان است بیش از 50 ماه در این دانشگاه زحمت کشید و انتظار می‌رود دکتر رضوی که یک مسئول بومی و ریاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی ماسال است در راستای ارتقای این دانشگاه تلاش مضاعف داشته باشد.

 

* تلاش‌ها در سایه نورانیت اخلاق و معنویت می‌تواند انسان را به شایستگی‌های لازم برساند

حجت‌الاسلام«محمدحسین صفوی» با بیان اینکه دکتر اسلامی بیش از 50 ماه رییس دانشگاه آزاد اسلامی بود که زحمات فراوانی متحمل شد گفت: تغییرات جزء ویژگی‌های کار سازمانی و امری است که لاجرم اتفاق می‌افتد.

 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان افزود: همه آمدن‌ها، رفتن‌ها و تلاش‌ها و مجاهدت‌های فراوان برای پیشبرد اهداف بلند و آرمان‌های با شکوه امام راحل است.

 

وی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و رسیدن به تمدن با شکوه اسلامی و زمینه سازی برای حاکمیت جهانی امام عصر(عج) باید مدنظر ما در کار باشد گفت: این نگاه تمدن ساز می‌تواند برای ما راهگشا باشد و به ما یادآور شود همه تلاش‌های سترگمان در سایه نورانیت اخلاق و معنویت می‌تواند انسان را به درستی به شایستگی‌های لازم برساند و هم انسان را وادار می‌کند از همه وسع و تلاش خود در کار استفاده کند.

کد خبر 990793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha