وضعیت شیوع ویروس کرونا در خوزستان ثابت اما نامطلوب است

شریعتی با بیان اینکه در حال حاضر خوزستان در بحث کرونا نسبت به سایر استان‌ها شرایط قابل قبولی دارد اما هر آن این مساله با عدم رعایت پروتکل‌ها می‌تواند به شرایط سختی تبدیل شود گفت: فعلا شرایط ما ثابت است ولی وضعیت مطلوبی نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» عصر امروز (شنبه 17 آبان) در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه بنا شد شهرستان‌های اهواز و مسجدسلیمان طبق اعلام قبلی عمل کنند و فرمانداران نیز موظف شدند مداخله بیشتری داشته باشند.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه میزان کارکردی که در این مدت در اهواز و مسجدسلیمان داشتیم خوب بوده ولی مطلوب نیست افزود: بنا شده فرمانداران شهرهای مجاور اهواز (کارون، باوی و حمیدیه) تحت فرماندهی فرماندار اهواز قرار گیرند و بتوانند مراقبت بیشتری انجام دهند و مداخله بیشتری در این زمینه داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در مورد شهرهای دیگر که وضعیت نگران‌کننده‌ای به لحاظ شیوع ویروس کرونا دارند جلسه‌ای تشکیل دهند و آنچه در این جلسه تصویب و جمع‌بندی می‌شود به عنوان تصمیم ستاد استانی باشد و ابلاغ شود.

 

شریعتی با اشاره به اینکه در بحث گندزدایی مکان‌ها نیز بنا شد دانشگاه علوم پزشکی محور باشد و آنچه تذکر می‌دهد و مشخص می‌کند سایرین رعایت کنند ادامه داد: در بحث فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک نیز تاکید شده که امیداریم شرایط استان وضعیت بهتری پیدا کند.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر خوزستان در بحث کرونا نسبت به سایر استان‌ها شرایط قابل قبولی دارد اما هر آن این مساله با عدم رعایت پروتکل‌ها می‌تواند به شرایط سختی تبدیل شود؛ فعلا شرایط ما ثابت است ولی وضعیت مطلوبی نداریم از این رو همه باید تلاش و همت کنند تا بتوانیم آمار مبتلایان را کاهش دهیم و این تنها با تشکیک مساعی همه مردم و مسئولان محقق می‌شود.

 

استاندار خوزستان ابراز کرد: متاسفانه برخی مراسم‌های عزاداری را در استان داشتیم که مناسب نبوده و رعایت نکردند که در این راستا هم به فرمانداران تذکر جدی داده شده و هم بنا شد هماهنگی بیشتری میان بیمارستان‌ها، فرمانداران، دادستان‌ها و نیروی انتظامی صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه البته برخی موارد هم بوده که خوب عمل شده و تشویق شدند تا بتوانیم شرایط را بهتر و مؤثرتر پیش ببریم تاکید کرد: از صدا و سیما، اصحاب رسانه، شبکه‌های مجازی می‌خواهیم که تبلیغ بیشتری کرده و مردم را به سمت رعایت موارد و پروتکل‌های بهداشتی تشویق کنند.

 

شریعتی خاطر نشان کرد: بنا شد تامین اجتماعی، سایر سیستم‌ها، دستگاه قضایی و دولت دفاتر پیشخوان را تا آنجا که امکان دارد اقدامات خود را به صورت غیرحضوری کنند تا حضور مردم بیش از پیش کاهش یابد و کم شود و ما بتوانیم در کنترل بیماری موفق‌تر باشیم.

 

وی با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا جهت تعطیلی مشاغل غیرضروری تا ساعت 18 یاد آور شد: در این راستا بنا شد رئیس دانشگاه علئم پزشکی اهواز با وزیر بهداشت مذاکراتی داشته باشد که اگر امکان داشت ساعت تعطیلی را به 19 یا 20 تغییر دهد و در صورتی که امکان‌پذیر نبود در همان ساعت 18 تعطیل می‌شوند.

 

کد خبر 990813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha